Новий закон про дошкілля: що змінилося для працівників ЗДО у 2025 році

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
З 1 січня 2025 року набрав чинності новий Закон України «Про дошкільну освіту». Які зміни вже діють, у чому головні проблеми з впровадженням і що варто врахувати керівникам і бухгалтерам ЗДО — розповідає Профспілка

Новий закон про дошкілля: що змінилося для працівників ЗДО у 2025 році

Неочевидні ризики для бухгалтера: як зняти з себе зайву відповідальність

Управління соціально-економічного захисту Профспілки працівників освіти і науки України здійснило аналіз стану реалізації нового Закону «Про дошкільну освіту» № 3788-ІХ, який набрав чинності з 1 січня 2025 року. 

Матеріал узагальнює ключові виклики, суперечності та ризики, що виникли у зв’язку з практичним упровадженням норм закону в сучасних умовах.

Виявлені виклики:

  • нормативна невизначеність через чинність підзаконних актів, що не узгоджені з новим законом;
  • зміни в підходах до оплати праці окремих категорій працівників;
  • питання щодо педагогічного навантаження, кадрового забезпечення та організації роботи закладів.

Профспілка наголошує, що першопричиною більшості проблем залишається обмежений обсяг фінансування дошкільної освіти, який значно нижчий за передбачений законодавством. Це безпосередньо впливає на можливості реалізації окремих норм нового закону в повному обсязі.

Позитивні зміни:

  1. Основна щорічна відпустка тривалістю 56 днів для всіх педагогічних працівників ЗДО — з 18 лютого 2025 року.
  2. Додаткова відпустка (7 або 14 днів) для помічників вихователів спеціальних груп.
  3. Можливе пересення на більш ранній час підвищення тарифних розрядів за рішенням органів місцевого самоврядування.

Профспілка й надалі відстоює необхідність приведення нормативної бази у відповідність до закону та забезпечення гідних умов праці в системі дошкільної освіти шляхом належного фінансування та конструктивного діалогу з органами влади. У центрі уваги має бути узгодження питань оплати праці та навантаження з реальними умовами роботи, враховуючи захист прав працівників дошкілля.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Актуальні бланки для інвентаризації у 2025 році

Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
221963

Акт проведення замірів палива

Облік паливо-мастильних матеріалів в установі в окремих випадках вимагає встановити або переглянути норми витрат палива, встановити базові норми витрати палива на нестандартну техніку, обґрунтувати списання палива понад установлені норми, а також проконтролювати фактичне його споживання. Це все можливо під час проведення вимірювань витрачання палива автомобілем чи іншим транспортним або технічним (наприклад, генератор) засобом. За його результатами складають акт проведення замірів витрат палива. Розглянемо це детальніше
30

Порядок проведення інвентаризації у 2025 році

Із 1 жовтня річна інвентаризація у 2025 році офіційно розпочалася! Якщо ще не почали — встигніть зробити це до 31 грудня. У статті підготували для вас детальний алгоритм-порядок проведення інвентаризації 2025. Говоримо, коли і що інвентаризувати, чи є особливості інвентаризації під час воєнного стану та як оформити її результати.
148698

Індексація зарплати у жовтні 2025 року: коли нараховувати

За даними Держстату індекс інфляції у серпні 2025 року дорівнює 99,8 %. На основі цього показника можемо розрахувати коефіцієнт індексації для жовтня 2025-го. Дізнайтеся, хто з працівників бюджетної сфери матиме право на індексацію заробітної плати у жовтні 2025-го та в яких розмірах?
3717

Переоцінка основних засобів: проводки

У балансі бюджетної установи всі активи, зокрема й основні засоби, визнаються за вартістю придбання, яка з часом не відповідає реальній. І тоді потрібна переоцінка основних засобів. Як її організувати, порахувати та відобразити у бухгалтерських проведеннях — у даній консультації
33058

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді