МОЗ затвердив три порядки і дві інструкції щодо організації профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я (ЗОЗ) й установах/закладах надання соціальних послуг/соціального захисту населення (УСЗН) та затвердив Положення про відділ з інфекційного контролю ЗОЗ/УСЗН.
Відділ з інфекційного контролю є самостійним структурним підрозділом в ЗОЗ/УСЗН незалежно від форми власності та підпорядкування. Відділ підпорядкований безпосередньо керівнику ЗОЗ/УСЗН. Його структуру та штатний розпис визначають залежно від розміру і спеціалізації ЗОЗ/УСЗН, виду медичної допомоги.
До складу Відділу ЗОЗ, які надають медичну допомогу у стаціонарних умовах цілодобово, входять як мінімум:
лікар-епідеміолог/госпітальний епідеміолог;
помічник лікаря-епідеміолога — мінімум один на кожні 250 ліжок;
клінічний провізор/координатор з адміністрування антимікробних препаратів;
сектор з покращення гігієни рук/працівники, які виконують функції координатора з гігієни рук, його заступника, інструктора/тренера, спостерігача, спеціаліста зі збору та аналізу даних;
лікар будь-якої лікарської спеціальності/координатор навчання і підготовки з профілактики інфекцій та інфекційного контролю;
статистик.
У УСЗН та ЗОЗ, що надають медичну допомогу в амбулаторних умовах або в стаціонарних умовах не цілодобово, керівник Відділу виконує функції координатора з гігієни рук. До складу Відділу входять як мінімум інструктор/тренер та спеціаліст зі збору та аналізу даних.
Джерело: наказ МОЗ від 03.08.2021 № 1614, чинний з 29.10.2021