Як використати кошти від реалізації макулатури

11271

Запитання

Бюджетна установа обліковує бібліотечні фонди, які з часом втратили свою цінність та актуальність. Бухгалтер хоче списати їх з балансу та оприбуткувати як макулатуру. Чи можна кошти від реалізації макулатури використати на поповнення бібліотечних фондів?

Відповідь

Зразки документів для вас:

Так, можна.

Макулатуру, яка утворилась через списання бібліотечних фондів, оприбуткуйте на субрахунок 1518 «Інші виробничі запаси». Аби в подальшому отримати кошти, здайте її спеціалізованому підприємству. Воно має займатися збором та переробкою таких відходів за Законом України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР.

Виправляємо помилки в бухобліку за зразками бухдовідки

Кошти, отримані від здачі макулатури, віднесіть до доходів спеціального фонду кошторису установи. Обліковуйте їх за:

  • кодом класифікації доходів бюджету 25010400 «Надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна)»;
  • за субрахунком 7211 «Доходи від продажу активів».

Надходження, які одержали від реалізації макулатури, належать до четвертої підгрупи першої групи власних надходжень бюджетних установ (ч. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI). Ці кошти залишаються у розпорядженні установи. Використовуйте їх на:

  • ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів та матеріальних цінностей;
  • покриття витрат, пов’язаних зі збиранням і транспортуванням макулатури на приймальні пункти;
  • господарські потреби установи, у т. ч. оплату комунальних послуг і енергоносіїв.

Отже, установа може використовувати на поповнення бібліотечного фонду кошти, отримані від реалізації списаних бібліотечних фондів (макулатури).

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Особливості бухгалтерського обліку в ОМС

У чому особливості бухгалтерського обліку органів місцевого самоврядування, якою має бути організація бухгалтерського обліку ОМС та облік специфічних для ОМС операцій – у даній експертній статті.
9591

Акт введення в експлуатацію основних засобів

Установа придбала обладнання, тож потрібно скласти акт введення в експлуатацію. Наводимо в статті акт введення в експлуатацію основних засобів, зразок та приклад заповнення
125274

Облік основних засобів 2025: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
364411

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
147564