Як використати кошти від реалізації макулатури

12655

Запитання

Бюджетна установа обліковує бібліотечні фонди, які з часом втратили свою цінність та актуальність. Бухгалтер хоче списати їх з балансу та оприбуткувати як макулатуру. Чи можна кошти від реалізації макулатури використати на поповнення бібліотечних фондів?

Відповідь

Зразки документів для вас:

Так, можна.

Макулатуру, яка утворилась через списання бібліотечних фондів, оприбуткуйте на субрахунок 1518 «Інші виробничі запаси». Аби в подальшому отримати кошти, здайте її спеціалізованому підприємству. Воно має займатися збором та переробкою таких відходів за Законом України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР.

Виправляємо помилки в бухобліку за зразками бухдовідки

Кошти, отримані від здачі макулатури, віднесіть до доходів спеціального фонду кошторису установи. Обліковуйте їх за:

  • кодом класифікації доходів бюджету 25010400 «Надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна)»;
  • за субрахунком 7211 «Доходи від продажу активів».

Надходження, які одержали від реалізації макулатури, належать до четвертої підгрупи першої групи власних надходжень бюджетних установ (ч. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI). Ці кошти залишаються у розпорядженні установи. Використовуйте їх на:

  • ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів та матеріальних цінностей;
  • покриття витрат, пов’язаних зі збиранням і транспортуванням макулатури на приймальні пункти;
  • господарські потреби установи, у т. ч. оплату комунальних послуг і енергоносіїв.

Отже, установа може використовувати на поповнення бібліотечного фонду кошти, отримані від реалізації списаних бібліотечних фондів (макулатури).

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
136

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
186144

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73963

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
105780