Як зреагує Держаудитслужба, якщо керівник відмовиться від інвентаризації

1313
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Посадові особи Держаудитслужби розпочали ревізію фінансово-господарської діяльності установи. У перший день ревізії вони вирішили провести інвентаризацію, але керівник їм відмовив. Чи має право Держаудитслужба вимагати від керівника установи провести інвентаризацію та як зреагують ревізори на такі дії керівника?

Відповідь

Так, має. Пояснимо чому.

Захистіть установу від штрафів Держаудитслужби

Орган державного фінансового контролю має право вимагати від керівників підконтрольних установ проводити інвентаризацію основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів і розрахунків (ч. 4 ст. 10 Закону № 2939-XII). Якщо керівник установи не дозволить проводити інвентаризацію, ревізори мають право звернутися до суду, аби спонукати керівника установи провести інвентаризацію.

До того як суд ухвалить відповідне рішення, посадові особи Держаудитслужби мають право опечатати каси, касові приміщення, склади та архіви на строк не більше 24 годин з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі. Так діяти посадові особи Держаудитслужби мають в присутності понятих та представників установи, в якій проводять ревізію.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Зустрічна звірка під час ревізії: обов’язки бухгалтера, ризики та захист прав

До вашої установи прийшли з ревізією і проводять зустрічну звірку? Пояснюємо, кого і як перевіряють, які документи готувати, як діяти бухгалтеру та керівнику, і як захистити свої права.
6147

Акт ревізії 2025: що робити з висновками ревізорів

Що таке акт ревізії, як його читати та на що звертати увагу, які документи надати ревізорам? Як правильно написати пояснення та як діяти, коли не згодні з висновками ревізорів — далі у статті
33689

Товарно-транспортна накладна: бланк та зразок заповнення 2025

Товарно-транспортна накладна – це належне оформлення процесу транспортування ТМЦ в усіх його учасників. Вона необхідна і для бухобліку, і для контролю перевезення. У статті знайдете актуальний бланк ТТН 2025, зразок заповнення та поради щодо виправлення помилок у документі.
192793

Як розпорядник бюджетних коштів відповідає за помилки одержувача

Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
23922