Чи може працівник брати відпустку без збереження заробітної плати по три дні протягом місяця
Запитання
Працівник установи працює за умовами неповного робочого тижня в понеділок, вівторок і середу. Чи можна за браком коштів в установі надати йому відпустку без збереження заробітної плати на ці три робочих дні щотижня протягом місяця?
Відповідь
Відпустка без збереження заробітної плати за сімейними обставинами та з інших причин надається на чітко встановлених умовах.
По-перше — на термін, обумовлений угодою між працівником та керівником установи, але не більше ніж на 15 календарних днів на рік, як того вимагає стаття 26 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР.
По-друге, працівник має обов’язково надати на неї згоду. У заяві про надання відпустки він вказує сімейні обставини чи інші причини, через які потребує такого відпочинку. Перелік таких причин законодавство не конкретизує, їх важливість залежить від певних життєвих обставин, що склалися у житті працівника. У свою чергу, на таку відпустку має бути і згода роботодавця. Тому остаточне рішення про те, чи можливе оформлення відпустки без збереження заробітної плати у конкретному випадку, ухвалює керівник установи.
Відпустку без збереження заробітної плати працівник може брати декілька разів протягом року. Наприклад, спершу взяти п’ять календарних днів, потім сім, потім ще три або, як у наведеному випадку, по три календарних дні протягом місяця. Головне, щоб загальна тривалість днів відпочинку не перевищувала 15 календарних днів на рік. Тобто аби не були порушені вимоги законодавства про працю.
До того ж для кожної відпустки на три календарних дні працівник повинен написати окрему заяву, а роботодавець — видати відповідні накази.