Як оскаржити рішення податківців в адміністративному або судовому порядку?

429

Запитання

Як платникові податку оскаржити податкові зобов’язання, які донарахували податківці, або інші їх рішення, якщо він із ними не згоден?

Відповідь

Адміністративному або судовому оскарженню підлягають податкові повідомлення-рішення (а не акти перевірки).

Платник податку має подати скаргу до ДФС у письмовій формі протягом 10 к. дн., що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення або іншого рішення податківців, яке він оскаржує. До скарги він має додати засвідчені копії документів, розрахунків та доказів (з урахуванням вимог п. 44.6 ПК).

Контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 к. дн., наступних за днем отримання скарги, платникові податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Керівник (або його заступник) контролюючого органу може продовжити строк розгляду скарги платника податків. Він має письмово повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 ПК.

Рішення ДФС, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Під час судового оскарження особливу увагу необхідно звертати на процесуальні строки, адже позов можна подати в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого КАС або іншими законами (ч. 1 ст. 122 КАС)

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів КАС встановлює шестимісячний строк. Його позивач обчислює з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (ч. 2 ст. 122 КАС).

Якщо закон передбачає можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цією можливістю, або закон визначає обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду КАС у позивача є три місяці. Цей строк позивач обчислює з дня вручення рішення за результатами розгляду його скарги на суб’єкта владних повноважень ( ч. 4 ст.122 КАС)

Рішення контролюючого органу, яке платник податку оскаржив через суд, не можна оскаржити в адміністративному порядку.

За інформацією ГУ ДФС у Чернігівській області

Податкова накладна за новою формою

Як оскаржити рішення податківців в адміністративному або судовому порядку?
Іван ЛЕВАДСЬКИЙексперт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ
З 1 грудня 2018 року установи подаватимуть податкову накладну за новою формою. Мінфін виклав її у новій редакції наказом від 17.09.2018 № 763. Підкажемо, як заповнити податкову накладну за новим порядком.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Субвенція місцевим бюджетам

Субвенція – це виплата із державного бюджету місцевим бюджетам, яку надають лише на конкретні цілі. На що вона виділяється щороку – у цьому огляді.
55889

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
167187

Державний бюджет 2025

28 листопада 2024 року Президент України підписав законопроєкт за № 12000 «Про Державний бюджет України на 2025 рік». Текст закону ще офіційно не оприлюднили, він набере чинності з 01.01.2025. У статті поговоримо про основні показники Держбюджету 2025.
5073

Відшкодування комунальних послуг орендарями

Як розрахувати відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах? Скачайте Договір відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах.
34346

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1954