Як обліковувати операції за рахунок коштів субвенції з місцевого бюджету

10965

Запитання

Як відображати в бухгалтерському обліку операції, які установи проводять за рахунок коштів субвенцій з місцевого бюджету?

Відповідь

На думку Мінфіну, операції фінансування заходів цільового призначення за рахунок субвенцій з місцевого бюджету установи мають відображати на рахунку 54 «Цільове фінансування» Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2013 № 1203 (далі — План рахунків).

Як подати Додаток 4ДФ до Податкового розрахунку

Тож на рахунку 54 обліковуйте, зокрема, кошти на:

  • придбання необоротних активів (у т. ч. землі, НМА тощо);
  • будівництво/придбання, модернізацію, реконструкцію та реставрацію, створення держзапасів і резервів;
  • придбання фінансових інвестицій, капітальних активів тощо.

Витрати на будівництво, виготовлення, придбання і поліпшення об’єктів ОЗ з початку робіт до введення об’єктів в експлуатацію відображайте за пунктами 1.4-1.9 Типової кореспонденції субрахунків, затвердженої наказом Мінфіну від 29.12.2015 № 1219.

Тож операції за кошти субвенцій обліковуйте на субрахунках відповідно до їх економічної суті.

Маємо новий код доходів бюджету

Зверніть увагу! Казначейство у своєму листі «Щодо відображення в бухгалтерському обліку та звітності операцій, що здійснюються за рахунок коштів субвенцій з місцевого бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів» від 15.01.2019 № 16-08/1711 висловило іншу позицію з цього питання.

На думку Казначейства, для обліку надходжень розпорядників бюджетних коштів, пов’язаних з перерахуванням сум трансфертів, та коштів, отриманих для виконання цільових заходів, План рахунків передбачає субрахунок 7512 «Трансферти».

Тож установи не повинні відображати у бухобліку операції з придбання активів за рахунок коштів субвенції з місцевого бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів на субрахунку 5411 «Цільове фінансування розпорядників бюджетних коштів» Плану рахунків.

Джерело: Лист Мінфіну «Щодо відображення в бухгалтерському обліку операцій, що здійснюються за рахунок коштів субвенцій з місцевого бюджету» від 08.02.2019 № 35220-06-5/3692

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83361

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
187

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
186856

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
74236