Аванс підряднику на придбання матеріалів: що врахувати розпоряднику бюджетних коштів

4295

Запитання

Що врахувати розпоряднику бюджетних коштів, який має перераховувати аванс, аби придбати необхідні матеріали, конструкції, вироби?

Відповідь

Розпорядник бюджетних коштів, який отримав роботи /послуги відповідно до умов взятого бюджетного зобов’язання, надає доручення Казначейству провести платіж, якщо інше не передбачає бюджетне законодавство (ст. 49 БК).

Як без штрафів організувати роботу бухгалтерської служби? ►►► Пройдіть тест ✔️

Виключні випадки та терміни, у які установи проводять попередню оплату при закупівлі за бюджетні кошти відповідно до рішення головного розпорядника бюджетних коштів, визначає постанова КМУ «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 23.04.2014 № 117 (далі — Постанова № 117).

Постанова № 117 передбачає, що установа може провести попередню оплату на строк не більше трьох місяців, аби придбати:

  • роботи із нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту та технічного переоснащення;
  • основні засоби і житло (пп. 3 п. 1 Постанови № 117).

Порядок державного фінансування капітального будівництва, який КМУ затвердив постановою від 27.12.2001 № 1764 (далі — Порядок № 1764), регламентує, зокрема, розмір авансу/попередньої оплати та цілі, на які можете його використати, а саме:

  • замовник може перераховувати підряднику аванс, якщо це передбачає договір/контракт ;
  • розмір авансу не може перевищувати 30% вартості річного обсягу робіт;
  • підрядник має використати аванс, який отримав, аби придбати необхідні роботи/ матеріали, конструкції, вироби, протягом 3 місяців після одержання авансу (п. 19 Порядку № 1764).

Тож коли укладаєте договори, які передбачають попередню оплату, дотримуйтесь вимог Постанови № 117.

Аванс підряднику на придбання матеріалів: що врахувати розпоряднику бюджетних коштів
АЛЛА ВОЛОВЕНКО,експерт Експертус Головбух
01.01.2021 набрав чинності Наказ № 432 «Про внесення зміни до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби»». Маєте знати, як правильно встановити вартісний критерій для «малоцінки»? Чи буде такий критерій об’єктом облікової політики установи? Чому головним розпорядникам слід визначити власні критерії визнання?

Однак якщо уклали договір/контракт на здійснення капітальних видатків, виконуйте його з урахуванням вимог Постанови № 117, в т. ч. пункту 21 та Порядку № 1764.

Джерело: Лист ДКСУ «Про надання роз’яснення» від 04.04.2019 16-07-07/6125

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як розпорядник бюджетних коштів відповідає за помилки одержувача

Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
22364

Витрати на освітню субвенцію у 2025 році

Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
8903

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
422029

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
182346

Заява про відкриття та закриття рахунків

Відкриття та закриття рахунків актуально на початку та в кінці року, а також в процесі реорганізації або утворення бюджетної установи. Тримайте зразки заяви про відкриття та закриття рахунків.
51493