Чи можна списати медичне обладнання без утилізації

2254

Запитання

Лікарня вирішила списати з балансу медичне обладнання. Чи має право бухгалтерська служба лікарні списати його без утилізації?

Відповідь

Ні, лікарня не може списати медичне обладнання без утилізації.

Медикаменти: cписуйте за оновленими Методрекомендаціями

Лікарня — об’єкт, на якому утворюються побутові відходи (ст. 1 Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР; далі — Закон про відходи). Будь-яке медичне обладнання, що комісія лікарні визнає залишками матеріалів, предметів чи виробів, які не можна надалі використовувати і які підлягають списанню з балансу, є твердими відходами. Якщо списанню з балансу підлягає рентгенівське обладнання, то воно, імовірно, ще й містить дорогоцінні метали та має радіоактивне забруднення.

Порушення порядку поводження з відходами може призвести до:

  • забруднення навколишнього природного середовища;
  • прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров’я;
  • економічних збитків (п. «а» ч. 1 ст. 42 Закону про відходи).

Особи, які порушили законодавство про відходи, нестимуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність, зокрема й за самовільне розміщення чи видалення відходів (п. «б» ч. 1 ст. 42 Закону про відходи).

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Типова кореспонденція субрахунків з переміщення активів

Типова кореспонденція субрахунків — це інструмент, що допомагає бухгалтерам бюджетної сфери відображати господарські операції в обліку згідно з нормативами. У консультації розберемо, як застосовувати типову кореспонденцію, які субрахунки використовуються для внутрішнього переміщення активів, передачі в оренду, безоплатної передачі тощо.
23665

Акти звірки взаєморозрахунків: зразок і правила заповнення

Щороку установи проводять інвентаризацію розрахунків, аби перевірити, чи правильно відображені в бухобліку дебіторська і кредиторська заборгованості. Інвентаризаційна комісія складає акти інвентаризації, та передумовою їх складання є акт звірки взаєморозрахунків. Розглянемо, що це за документ та як діяти, якщо знайшли розбіжності в обліку.
44339

Особливості бухгалтерського обліку в ОМС

У чому особливості бухгалтерського обліку органів місцевого самоврядування, якою має бути організація бухгалтерського обліку ОМС та облік специфічних для ОМС операцій – у даній експертній статті.
9683

Акт введення в експлуатацію основних засобів

Установа придбала обладнання, тож потрібно скласти акт введення в експлуатацію. Наводимо в статті акт введення в експлуатацію основних засобів, зразок та приклад заповнення
125959

Облік основних засобів 2025: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
365571