Чи можна списати медичне обладнання без утилізації

2592

Запитання

Лікарня вирішила списати з балансу медичне обладнання. Чи має право бухгалтерська служба лікарні списати його без утилізації?

Відповідь

Ні, лікарня не може списати медичне обладнання без утилізації.

Медикаменти: cписуйте за оновленими Методрекомендаціями

Лікарня — об’єкт, на якому утворюються побутові відходи (ст. 1 Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР; далі — Закон про відходи). Будь-яке медичне обладнання, що комісія лікарні визнає залишками матеріалів, предметів чи виробів, які не можна надалі використовувати і які підлягають списанню з балансу, є твердими відходами. Якщо списанню з балансу підлягає рентгенівське обладнання, то воно, імовірно, ще й містить дорогоцінні метали та має радіоактивне забруднення.

Порушення порядку поводження з відходами може призвести до:

  • забруднення навколишнього природного середовища;
  • прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров’я;
  • економічних збитків (п. «а» ч. 1 ст. 42 Закону про відходи).

Особи, які порушили законодавство про відходи, нестимуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність, зокрема й за самовільне розміщення чи видалення відходів (п. «б» ч. 1 ст. 42 Закону про відходи).

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
170841

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44774

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83434

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
221