Чи можна списати медичне обладнання без утилізації

1863

Запитання

Лікарня вирішила списати з балансу медичне обладнання. Чи має право бухгалтерська служба лікарні списати його без утилізації?

Відповідь

Ні, лікарня не може списати медичне обладнання без утилізації.

Медикаменти: cписуйте за оновленими Методрекомендаціями

Лікарня — об’єкт, на якому утворюються побутові відходи (ст. 1 Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР; далі — Закон про відходи). Будь-яке медичне обладнання, що комісія лікарні визнає залишками матеріалів, предметів чи виробів, які не можна надалі використовувати і які підлягають списанню з балансу, є твердими відходами. Якщо списанню з балансу підлягає рентгенівське обладнання, то воно, імовірно, ще й містить дорогоцінні метали та має радіоактивне забруднення.

Порушення порядку поводження з відходами може призвести до:

  • забруднення навколишнього природного середовища;
  • прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров’я;
  • економічних збитків (п. «а» ч. 1 ст. 42 Закону про відходи).

Особи, які порушили законодавство про відходи, нестимуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність, зокрема й за самовільне розміщення чи видалення відходів (п. «б» ч. 1 ст. 42 Закону про відходи).

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Типова кореспонденція субрахунків

Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для бюджетних установ - розберемо всі нюанси з обліку операцій внутрішнього переміщення активів та переведення активів з одного виду в інший
19056

Облік основних засобів 2024: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
305145

Актуальні бланки для інвентаризації

Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
172282