Чи можна списати медичне обладнання без утилізації

2575

Запитання

Лікарня вирішила списати з балансу медичне обладнання. Чи має право бухгалтерська служба лікарні списати його без утилізації?

Відповідь

Ні, лікарня не може списати медичне обладнання без утилізації.

Медикаменти: cписуйте за оновленими Методрекомендаціями

Лікарня — об’єкт, на якому утворюються побутові відходи (ст. 1 Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР; далі — Закон про відходи). Будь-яке медичне обладнання, що комісія лікарні визнає залишками матеріалів, предметів чи виробів, які не можна надалі використовувати і які підлягають списанню з балансу, є твердими відходами. Якщо списанню з балансу підлягає рентгенівське обладнання, то воно, імовірно, ще й містить дорогоцінні метали та має радіоактивне забруднення.

Порушення порядку поводження з відходами може призвести до:

  • забруднення навколишнього природного середовища;
  • прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров’я;
  • економічних збитків (п. «а» ч. 1 ст. 42 Закону про відходи).

Особи, які порушили законодавство про відходи, нестимуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність, зокрема й за самовільне розміщення чи видалення відходів (п. «б» ч. 1 ст. 42 Закону про відходи).

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
136

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
186143

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73962

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
105779