Оплата послуг залу очікування на вокзалі: чи можна компенсувати
Запитання
Працівник установи повернувся з відрядження і надав до бухгалтерії разом із авансовим звітом підтвердні документи про те, куди витратив кошти за час відрядження. До переліку підтвердних документів додав витрати на послуги залу очікування на залізничному вокзалі. Чи можна компенсувати такі витрати працівнику?
Відповідь
Ні, не можна. І ось чому.
На залізничних вокзалах є спеціальні приміщення — зали очікування загального користування та підвищеного комфорту, кімнати відпочинку, зали очікування для пасажирів із дітьми, для інвалідів тощо, де пасажири можуть чекати відправлення або прибуття свого потяга. Перебувати в залі очікування пасажири можуть як платно, так і безоплатно, залежно від виду залу.
Витрати, які обов’язково установа має відшкодувати працівнику за час відрядження по Україні та за кордон за наявності підтвердних документів, визначає Інструкція про службові відрядження в межах України та за кордон, затверджена наказом Мінфіну від 13.03.1998 № 59.
Компенсація витрат працівнику за те, що він користувався платним залом очікування на залізничному вокзалі, цей документ не передбачає. Тому бухгалтер не має підстав, аби відшкодовувати такі витрати працівнику. Такої позиці дотримується і Мінфін у листі від 21.09.2005 № 31-03173-07-13/20079.