Лікарняний з помилкою: прийняти чи повернути
Запитання
Працівник надав до установи листок непрацездатності з помилкою у назві установи. Що робити в такій ситуації?
Відповідь
Повернути лікарняний працівнику. Пояснимо чому.
За яким порядком та за яких умов заклади охорони здоров’я видають та продовжують листки непрацездатності, визначає Інструкція про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затверджена наказом МОЗ від 13.11.2001 № 455. А як заповнювати листки непрацездатності, визначає Інструкція про порядок заповнення листка непрацездатності, затверджена наказом МОЗ, Мінсоцполітики, ФСС від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406 (далі — Інструкція № 532).
Якщо у тексті листка непрацездатності є помилка, її потрібно виправити і підтвердити записом «Виправленому вірити», підписом лікуючого лікаря та печаткою закладу охорони здоров’я «Для листків непрацездатності» (п. 4.5 Інструкції № 532).
Тобто, якщо комісія із соціального страхування установи виявить помилку в листку непрацездатності, приміром, у назві установи чи прізвищі працівника, то вона має прийняти рішення повернути його застрахованій особі. А працівник зобов’язаний звернутися до закладу охорони здоров’я, який видав цей листок непрацездатності, аби виправити або доповнити відповідні записи, оскільки ймовірно, що деякі дані взагалі випадково могли не внести.
І лише після того, як заклад охорони здоров’я виправить записи, комісія із соціального страхування установи може прийняти рішення призначити допомогу з тимчасової непрацездатності за таким листком непрацездатності.
Не все просто в розрахунку лікарняних. Крок вліво чи право — і вже нюанси. Як не помилитися? Ми проаналізували випадки, з якими не впоралися ваші колеги, щоб ви не допустили таких помилок