Скільки декларацій подавати претенденту на посаду в ОМС за конкурсом

909

Запитання

Чи повинен переможець конкурсу на посаду в ОМС перед призначенням подавати ще одну декларацію за минулий рік?

Відповідь

Якщо конкурс і призначення на посаду — в одному календарному році, досить однієї декларації. Кандидат подає її до того, як подасть документи на участь у конкурсі.

Види декларації особи, уповноваженої виконувати функції держави або місцевого самоврядування (далі — декларація), визначає стаття 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700).

Особа, яка претендує на посаду, зокрема, в ОМС, до призначення або обрання на відповідну посаду, подає в установленому Законом № 1700 порядку декларацію за минулий рік (ч. 3 ст. 45 Закону № 1700).

Конкурс на службу в ОМС провадять у порядку, визначеному законодавством України про державну службу (ч. 2 ст. 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 № 2493-III; далі — Закон № 2493).

Приймаєте особу на службу в ОМС відповідно до Закону № 2493 — керуйтеся Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим постановою КМУ від 15.02.2002 № 169 (далі — Порядок № 169).

Особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають декларацію у порядку, визначеному Законом № 1700 (п. 13 Порядку № 169).

НАЗК рішенням від 10.06.2016 № 3 затвердило форму декларації, в якій визначило чотири її типи:

  • щорічна;
  • перед звільненням;
  • після звільнення;
  • кандидата на посаду.

Не відрізняється і порядок заповнення декларації особою, що бере участь у конкурсі, та переможцем конкурсу перед призначенням.

Тому якщо конкурс і призначення на посаду — в одному календарному році, суб’єкт декларування подає одну декларацію до того, як подасть документи на участь у конкурсі. Аналогічна позиція — у НАДС (лист від 26.10.2017 № 40-р/з).

НАЗК виклало позицію про заходи фінансового контролю у роз’ясненнях «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю» від 13.02.2020 № 1: якщо кандидат на посаду подав декларацію, що охоплювала попередній звітний рік, наприклад у січні 2020 року, а його призначили на посаду до 1 квітня 2020 року, то особа має обов’язок подати щорічну декларацію за 2019 рік.

Такий висновок НАЗК зробило наймовірніше тому, що в період з 1 січня по 31 березня суб’єкт декларування зобов’язаний подати інший тип декларації — щорічну декларацію. Тож на майбутнє, якщо призначаєте особу до 1 квітня, нагадайте їй про обов’язок подати після призначення щорічну декларацію за минулий рік.

Якщо особа подала декларацію за 2019 рік після 01.04.2020, то перед призначенням на посаду ще одну декларацію подавати не потрібно.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
50429

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
21852

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
702

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52016

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69038