Чи інвентаризувати майно, яке установа отримала в тимчасове користування

1823
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Батьки передали школі в тимчасове безплатне користування музичний центр. Чи має інвентаризаційна комісія вносити до описів таке майно, коли проводить річну інвентаризацію?

Відповідь

Так, має. Пояснимо чому.

Календар інвентаризації — 2021

Інвентаризаційна комісія щороку перед складанням річної фінансової звітності має провести суцільну інвентаризацію (пп. 6, 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом МФУ від 02.09.2014 № 879; далі — Положення № 879). Інвентаризації підлягають усі цінності, що не належать установі, але тимчасово перебувають в її користуванні, розпорядженні або на зберіганні. Отже, речі, які школа отримала від батьків у тимчасове користування, також мають бути проінвентаризовані.

Положення № 879 не передбачає окремого порядку інвентаризації позабалансових цінностей. Річну інвентаризацію проводять у період трьох місяців до дати балансу (п. 7 розд. І Положення № 879). На об’єкти, які установі не належать, тобто передані їй у розпорядження, складають окремі описи. У них виділяють окремо орендовані об’єкти, прийняті на відповідальне зберігання, тощо (п. 11 розд. ІІ Положення № 879). Про те, що необхідно складати окремі описи і на майно, придбане за кошти батьків і передане в користування закладу освіти, наголошує МОН у листі від 28.09.2020 № 4/3307-20.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
184298

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73344

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104787

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
36149

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13171