Чи включати до інвентаризаційної комісії бухгалтера, який є матеріально відповідальною особою

6057

Запитання

Міська рада територіальної громади проводить річну інвентаризацію складу. Посади комірника в штатному розписі немає, тому матеріально відповідальною особою є бухгалтер з матеріалів. Чи можна включати його до складу комісії з інвентаризації, адже він проводитиме інвентаризацію і буде відображати її результати? Якщо не можна, то кого тоді призначити матеріально відповідальною особою?

Відповідь

Ні, не можна. Пояснимо чому.

Матеріально відповідальних осіб заборонено включати до складу робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що знаходяться в них на відповідальному зберіганні (п. 2.4 розд. ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879; далі — Положення № 879).

Що врахувати, коли складаєте наказ про інвентаризацію

Склад інвентаризаційної комісії визначає керівник із представників апарату управління установи, бухгалтерської служби та досвідчених працівників установи, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (п. 1 розд. ІІ Положення № 879). Тому до складу інвентаризаційної комісії, яка проводить інвентаризацію складу, потрібно включити іншого представника бухгалтерської служби. Крім того, бухгалтер — матеріально відповідальна особа, тому не може брати участі в перевірці інвентаризаційних описів по складу.

Письмовий договір про повну матеріальну відповідальність роботодавець може укласти з працівником, який досяг вісімнадцятирічного віку та займає посаду або виконує роботу, безпосередньо пов’язану зі зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або використанням у процесі виробництва переданих йому цінностей (ст. 135‑1 КЗпП). Тому керівник міської ради має визначити матеріально відповідальною особою іншого працівника, який не має відношення до бухгалтерського обліку матеріальних цінностей.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Особливості бухгалтерського обліку в ОМС

У чому особливості бухгалтерського обліку органів місцевого самоврядування, якою має бути організація бухгалтерського обліку ОМС та облік специфічних для ОМС операцій – у даній експертній статті.
9594

Акт введення в експлуатацію основних засобів

Установа придбала обладнання, тож потрібно скласти акт введення в експлуатацію. Наводимо в статті акт введення в експлуатацію основних засобів, зразок та приклад заповнення
125292

Облік основних засобів 2025: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
364443

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
147581