Чи включати до інвентаризаційної комісії бухгалтера, який є матеріально відповідальною особою

4483

Запитання

Міська рада територіальної громади проводить річну інвентаризацію складу. Посади комірника в штатному розписі немає, тому матеріально відповідальною особою є бухгалтер з матеріалів. Чи можна включати його до складу комісії з інвентаризації, адже він проводитиме інвентаризацію і буде відображати її результати? Якщо не можна, то кого тоді призначити матеріально відповідальною особою?

Відповідь

Ні, не можна. Пояснимо чому.

Матеріально відповідальних осіб заборонено включати до складу робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що знаходяться в них на відповідальному зберіганні (п. 2.4 розд. ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879; далі — Положення № 879).

Що врахувати, коли складаєте наказ про інвентаризацію

Склад інвентаризаційної комісії визначає керівник із представників апарату управління установи, бухгалтерської служби та досвідчених працівників установи, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (п. 1 розд. ІІ Положення № 879). Тому до складу інвентаризаційної комісії, яка проводить інвентаризацію складу, потрібно включити іншого представника бухгалтерської служби. Крім того, бухгалтер — матеріально відповідальна особа, тому не може брати участі в перевірці інвентаризаційних описів по складу.

Письмовий договір про повну матеріальну відповідальність роботодавець може укласти з працівником, який досяг вісімнадцятирічного віку та займає посаду або виконує роботу, безпосередньо пов’язану зі зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або використанням у процесі виробництва переданих йому цінностей (ст. 135‑1 КЗпП). Тому керівник міської ради має визначити матеріально відповідальною особою іншого працівника, який не має відношення до бухгалтерського обліку матеріальних цінностей.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік основних засобів 2024: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
304427

Актуальні бланки для інвентаризації

Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
171436

Акт звірки розрахунків: готовий зразок

Звіряти стан розрахунків з дебіторами – обов’язок установи. Та як зафіксувати результати звірки правильно? Пропонуємо готовий Акт звірки розрахунків – зразок.
33653