Чи включати до інвентаризаційної комісії бухгалтера, який є матеріально відповідальною особою

5689

Запитання

Міська рада територіальної громади проводить річну інвентаризацію складу. Посади комірника в штатному розписі немає, тому матеріально відповідальною особою є бухгалтер з матеріалів. Чи можна включати його до складу комісії з інвентаризації, адже він проводитиме інвентаризацію і буде відображати її результати? Якщо не можна, то кого тоді призначити матеріально відповідальною особою?

Відповідь

Ні, не можна. Пояснимо чому.

Матеріально відповідальних осіб заборонено включати до складу робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що знаходяться в них на відповідальному зберіганні (п. 2.4 розд. ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879; далі — Положення № 879).

Що врахувати, коли складаєте наказ про інвентаризацію

Склад інвентаризаційної комісії визначає керівник із представників апарату управління установи, бухгалтерської служби та досвідчених працівників установи, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (п. 1 розд. ІІ Положення № 879). Тому до складу інвентаризаційної комісії, яка проводить інвентаризацію складу, потрібно включити іншого представника бухгалтерської служби. Крім того, бухгалтер — матеріально відповідальна особа, тому не може брати участі в перевірці інвентаризаційних описів по складу.

Письмовий договір про повну матеріальну відповідальність роботодавець може укласти з працівником, який досяг вісімнадцятирічного віку та займає посаду або виконує роботу, безпосередньо пов’язану зі зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або використанням у процесі виробництва переданих йому цінностей (ст. 135‑1 КЗпП). Тому керівник міської ради має визначити матеріально відповідальною особою іншого працівника, який не має відношення до бухгалтерського обліку матеріальних цінностей.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як відобразити в обліку вибуття основних засобів

Кожен знає: основні засоби, що перебувають на балансі в установі та активно експлуатуються, можуть зношуватися, старіти морально, чи втрачати потужність. Тобто вони втрачають ознаки, за якими їх в бухобліку визнавали активом. У такому разі в керівника установи з’являється повне право ухвалити рішення про ліквідацію таких об’єктів основних засобів, продаж чи передачу без оплати іншій бюджетній установі тощо. А у бухгалтера – потреба відобразити в обліку вибуття основних засобів
11220

Як вести облік земельних ділянок

Облік земельних ділянок в бюджетних установах — у складі основних засобів чи як нематеріальні активи? Проведення у консультації
51364

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях.
22132

Бухгалтерський облік надходження та списання підручників (бібліотечних фондів)

Якими документами слід керуватися в обліку підручників і навчальних посібників, як відобразити в обліку придбання, надходження при безоплатній передачі підручників і навчальних посібників, як обліковувати списання підручників і навчальних посібників, отримання та продаж макулатури
1152