Примусове вилучення майна під час війни: прийняли закон з правками Президента

ВРУ ухвалила законопроєкт про примусове вилучення майна під час війни.

doc_004.jpg

✔ ЯК ПЕРЕДАТИ ДЕРЖМАЙНО НА ПОТРЕБИ ЗСУ

Верховна Рада України прийняла законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації деяких питань примусового відчуження та вилучення майна в умовах правового режиму воєнного стану» № 7605.

Нагадаємо, 31.08.2022 Президент України підготував пропозиції до цього законопроєкту.

Законопроєкт № 7605 передбачає зміни:

До Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» від 17.05.2012 № 4765-VI

  • Примусово відчужуватимуть або вилучатимуть на підставі рішення РНБО обладнання для оборонно-промислового комплексу, щодо якого існує ризик переривання його функціонування;
  • компенсацію за примусово відчужене майно в умовах воєнного стану з попереднім повним відшкодуванням його вартості до підписання акта виплатять коштом держбюджету впродовж п’яти наступних бюджетних періодів. Але за умови, що адреса, яку зазначили в акті про примусове відчуження чи вилучення майна, не на тимчасово окупованій території

До пункту 2-2 розділу V Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» від 10.11.2015 № 772-VIII

Доповнили новим підпунктом 3:

«У виняткових випадках, рухоме та нерухоме майно можуть бути передані в управління Національного агентства у разі дотримання сукупності таких умов: такі активи було примусово відчужено або вилучено відповідно до пункту 4 частини першої статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»; такі активи становлять обладнання, яке використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу; існує ризик переривання функціонування цілісного майнового комплексу або його частини, який використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу»

До статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII

Доповнили пунктом 47:

«Військові адміністрації населених пунктів здійснюватимуть повноваження із внесення пропозиції до Ради нацбезпеки, погодженої обласною військовою адміністрацією, щодо запровадження та здійснення примусового відчуження або вилучення обладнання для оборонно-промислового комплексу і щодо якого існує ризик переривання його функціонування»

До Закону України «Про Раду національної безпеки і оборони України» від 05.03.1998 № 183/98-ВР

РНБО ухвалюватиме рішення про примусове відчуження або вилучення обладнання для оборонно-промислового комплексу, щодо якого існує ризик переривання його функціонування

Президент запропонував вилучити із законопроєкту пункт 2 розділу II «Прикінцеві положення»:

У період дії воєнного стану в Україні та протягом одного року з дня його припинення або скасування реорганізація, корпоратизація державних унітарних комерційних підприємств, які перебувають у сфері управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, а також реорганізація центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, забороняється.

ВРУ схвалила пропозицію Президента.

За інформацією ВРУ

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Державний бюджет 2025

Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт за № 12000 «Про Державний бюджет України на 2025 рік» враховуючи пропозиції комітету ВРУ з питань бюджету. Наразі документ готується на підпис. Після підписання главою держави та офіційного оприлюднення тексту закону, він набере чинності з 01.01.2025. У статті поговоримо про основні показники Держбюджету 2025.
93

Відшкодування комунальних послуг орендарями

Як розрахувати відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах? Скачайте Договір відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах.
33576

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1568

Реєстрація бюджетних зобов’язань: робочі ситуації

Реєстрація бюджетних зобов’язань: ➤ термін реєстрації ➤ підтвердні документи для реєстрації ➤ зразок заповнення реєстру бюджетних зобов’язань ➤ зразок заповнення реєстру бюджетних фінансових зобов’язань.
34649

Коди економічної класифікації видатків бюджету: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2024 року та їх застосування – у цьому огляді.
342942

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді