Попередня оплата послуг зв’язку - особливості

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Експерт підскаже за яких особливих умов бюджетні установи можуть оплачувати товари чи послуги до того, як їх отримали.

СИТУАЦІЯ

Бюджетна установа планувала в грудні 2021 року провести попередню оплату за послуги зв’язку, які отримає в 2022 році. Однак органи Казначейства відмовили в проведенні такої операції — послалися на карантинні обмеження, визначені в пункті 15-1 Постанови № 641. Чи правомірні дії органів Казначейства? Чи може установа провести попередню оплату послуг зв’язку з дозволу головного розпорядника?

Які проведення складати за попередньої оплати послуг

РОЗВ’ЯЗАННЯ

Правила проведення попередньої оплати для розпорядників бюджетних коштів визначають:

Чи можуть розпорядники проводити попередю оплату послуг зв’язку, розберемося далі.

Повноваження Казначейства

Протягом карантину органи Казначейства справді можуть відмовляти розпорядникам бюджетних коштів у проведенні платежів з попередньої оплати послуг.

Наразі такі повноваження органи Казначейства мають до 31 березня 2022 року, адже саме до цієї дати на території України продовжено дію карантину (п. 1 Постанови № 1236).

Бюджетним установам як розпорядникам бюджетних коштів на період дії карантину заборонено робити попередню оплату товарів, робіт і послуг, які вони закуповують за бюджетні кошти. Таку заборону регламентує пункт 15-1 Постанови № 641. Цей же документ забороняє органам Казначейства проводити відповідні платежі, але є винятки.

Загальні правила попередньої оплати

Управляють бюджетними коштами в межах установлених бюджетних повноважень та забезпечують ефективне, результативне і цільове використання таких коштів, організовують та координують роботу розпорядників нижчого рівня бюджетних коштів головні розпорядники (ч. 4 ст. 22 БК). Тому, відповідно до Постанова № 1070, саме вони визначають:

  • розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у

    абзацах 2–4 пункту 1 Постанови № 1070;

  • кількість платежів з попередньої оплати в межах строку;
  • положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю установа передбачає отримати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду.

Таке рішення головні розпорядники бюджетних коштів приймають виходячи з необхідності попередньої оплати, яка має бути обґрунтована, зокрема:

  • реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг;
  • помісячним розподілом бюджетних асигнувань;
  • сезонністю робіт;
  • циклом виробництва.

Головні розпорядники бюджетних коштів відповідають за прийняте рішення та мають забезпечити ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів відповідно до вимог БК.

Попередня оплата послуг зв’язку - особливості Положення щодо попередньої оплати головний розпорядник визначає або для всіх розпорядників бюджетних коштів разом, або окремо для кожного

Тобто головні розпорядники можуть у положеннях про попередню оплату дозволити розпорядникам нижчого рівня проводити в поточному бюджетному періоді попередню оплату за товари та послуги, які установи отримають у наступному році. Також вони повинні враховувати вимоги БК, зокрема щодо бюджетного періоду та реального стану надання послуг. Але коли головні розпорядники розробляють положення про попередню оплату, вони повинні враховувати не тільки вимоги БК, а й норми інших законодавчих та нормативних документів.

Умови для попередньої оплати послуг зв’язку

Умови для попередньої оплати послуг зв’язку

акційна передплата журналів для бухгалтерів

Весняні дива для бухгалтерів! Оформлюйте передплату на журнали «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата»платіть за 10 місяців, а користуйтеся цілий рік!

Замовляйте в редакції за номером 0 800 21 12 20.

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді