Місцеві голови зможуть очолювати військові адміністрації без порушення законодавства

В Раді готують до голосування в першому читанні проєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення повноважень органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у період дії воєнного стану» № 8056.

місцеві голови зможуть очолювати військові адміністрації без порушення законодавства

Положення про бухгалтерську службу зразок ⏬ скачати

Голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Віталій Безгін заявив, що законопроєкт вноситься на перше читання в парламенті. За словами Безгіна, на півдні України приблизно 70% голів ВА населених пунктів – голови громад, яких потенційно можуть звинуватяти у порушенні законодавства через сумісництво.

Наводимо ключові зміни, які вносяться в проєкті №8056.

Щодо створення військових адміністрацій

  1. Військова адміністрація населеного пункту (населених пунктів) є юридичною особою публічного права. Державній реєстрації підлягають зміни відомостей про військово-цивільну адміністрацію як юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в частині зміни найменування такої особи.
  2. ВА очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією голови відповідної обласної державної адміністрації (начальника відповідної обласної військової адміністрації – в разі її утворення).
  3. Начальником ВА може бути призначений відповідний сільський, селищний, міський голова, особа, яка здійснює повноваження відповідного сільського, селищного, міського голови або інша особа.
  4. Районна, обласна військова адміністрація тимчасово здійснює повноваження відповідної районної, обласної ради, передбаченим цим Законом, у разі:
  • утворення такої військової адміністрації в районі, області, де здійснювала діяльність відповідна військово-цивільна адміністрація - з дня набрання чинності акту  Президентом України про її утворення;
  • тимчасової окупації або оточення адміністративного центру відповідного району, області, визнаного рішенням уповноваженого органу – з дня набрання чинності таким рішенням;
  • прийняття Верховною Радою України за поданням Президента України рішення, передбаченого частиною третьою статті 10 цього Закону – з дня набрання чинності  таким рішенням.

Щодо сумісництва

  1. Сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту, виконання повноважень начальника відповідної військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) або підприємницькою діяльністю за винятком випадків, передбачених законами України.
  2. У разі призначення відповідного сільського, селищного, міського голови на посаду начальника ВА цього населеного пункту здійснення повноважень начальника військової адміністрації не вважається сумісництвом або суміщенням посад. Дія їх трудових договорів із відповідною радою (виконавчим комітетом цієї ради) як юридичною особою публічного права, не припиняється.
  3. ВА формуються з військовослужбовців військових формувань, осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів, служби цивільного захисту, які відряджаються до них із залишенням на військовій службі, службі в правоохоронних органах, органах та підрозділах цивільного захисту без виключення зі списків особового складу, а також працівників, які уклали трудові договори із зазначеними військовими адміністраціями.
  4. Перелік посад, що можуть бути заміщені військовослужбовцями військових формувань, особами рядового і начальницького складу правоохоронних органів, служби цивільного захисту у військовій адміністрації населеного пункту (населених пунктів), районній, обласній військовій адміністрації, затверджуються Президентом України за поданням Головнокомандувача Збройних Сил України.

За матеріалами Децентралізація

Мінзарплата, податкові ліміти та бюджетні обмеження в Держбюджеті 2026

 

В Раді готують до голосування в першому читанні проєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення повноважень органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у період дії воєнного стану» № 8056.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Освітня субвенція 2025/2026: розмір, розподіл, бухоблік

Освітня субвенція — це один із трансфертів, які місцеві бюджети отримують з державного бюджету на спільні цільові програми. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції у 2025 та 2026 роках — говоримо у цьому огляді.
15228

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг — це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами — у даному огляді
9767

Облік безоплатно отриманих основних засобів

Бюджетні установи отримують основні засоби без оплати: від юридичних і фізичних осіб як дарунок, а також від інших бюджетних установ. Як показати в обліку дарунки — від отримання до амортизації
49013

Як провести видатки з благоустрою території

Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації
17277

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді