Європейський інвестиційний банк виділить 840 мільйонів євро на відновлення України.
Віце-прем’єр-міністр з відновлення України Олександр Кубраков та президент Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) Вернер Хойєр підписали Меморандум про взаєморозуміння щодо співпраці в проєктах відновлення України. Меморандум передбачає виділення 840 мільйонів євро, які будуть спрямовані на підготовку, оцінку, фінансування та реалізацію в 2023 році пріоритетних проєктів відновлення, зокрема:
- муніципальної інфраструктури (шкіл, лікарень тощо);
- громадських будівель з урахуванням енергоефективності;
- інфраструктури водопостачання та водовідведення;
- транспортних мереж і міського громадського транспорту.
Окрім цього, Меморандум передбачає співпрацю України та ЄІБ щодо:
- використання спеціального трастового фонду від ЄІБ «EU for Ukraine Fund»;
- кредитування проєктів в Україні за підтримки гарантій Європейського фонду сталого розвитку плюс (EFSD+).
Також Міністерство відновлення та ЄІБ працюватимуть над впровадженням та застосуванням пакету технічної та консультаційної допомоги для України на суму близько 100 мільйонів євро. Європейський інвестиційний банк є одним із найбільших кредиторів України. На сьогодні портфоліо проєктів, які реалізує ЄІБ з українським державним, комунальним секторами та бізнесом сягає понад 7 мільярдів євро. Нагадаємо, нещодавно Уряд затвердив Порядок та умови розподілу майже 4,48 млрд грн субвенції місцевим бюджетам на відновлення та розвиток інфраструктури, зокрема: шкіл, лікарень, житла, об’єктів ЖКГ тощо.
Джерело: офіційний сайт Мінвідновлення
🔢Утримуємо аліменти з працівника
Головний бухгалтер установи — посадова особа, керівник структурного підрозділу — бухгалтерської служби. Він має право другого підпису. Тож відсутність цієї особи, навіть тимчасова (через відпустку, хворобу чи звільнення), може паралізувати установу. Аби цього не сталось, керівник установи має дбати про свого бухгалтера та знати коли та хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на період його відсутності. Хто може замінити головбуха та як це оформити — розповідаємо у статті
Типова кореспонденція субрахунків — це інструмент, що допомагає бухгалтерам бюджетної сфери відображати господарські операції в обліку згідно з нормативами. У консультації розберемо, як застосовувати типову кореспонденцію, які субрахунки використовуються для внутрішнього переміщення активів, передачі в оренду, безоплатної передачі тощо.
Щороку установи проводять інвентаризацію розрахунків, аби перевірити, чи правильно відображені в бухобліку дебіторська і кредиторська заборгованості. Інвентаризаційна комісія складає акти інвентаризації, та передумовою їх складання є акт звірки взаєморозрахунків. Розглянемо, що це за документ та як діяти, якщо знайшли розбіжності в обліку.
Посадові оклади в бюджетних установах у 2025 році залишаються невисокими. Однак зарплату працівників можна збільшити за рахунок доплат, надбавок і премій. У матеріалі зібрано актуальну інформацію про стимулюючі та обов’язкові доплати, їхній розмір, порядок нарахування та приклади оформлення
Процедура оренди державного та комунального майна для державних органів, ОМС та бюджетних установ у 2025 році має чітке правове регулювання. У статті розглянемо, які нормативні документи застосовуються, особливості укладення договору оренди, а також нюанси, які діють під час воєнного стану.