Зміни до закону про публічні закупівлі: пам'ятка

Автор
бухгалтер, експерт з питань бюджетної сфери, кандидат економічних наук, м. Чернігів
Про публічні закупівлі можна писати багато, починаючи від порогових цін і закінчуючи строками здійснення тих чи інших процедур. У цій статті ми зібрали законодавчі зміни до ЗУ про публічні закупівлі . Вони здебільшого пов’язані з COVID-19, а також виокремленням оборонних закупівель. Узагальнити та розібратися у цьому всьому допоможе проста пам’ятка.

Зміни до закону про публічні закупівлі

Спершу про самі зміни до Закону “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 р. № 922 (далі – Закон № 922 - закон про публічні закупівлі). Їх всього було 5 і здебільшого пов’язані з коронавірусом та боротьбою з ним. Коротко про них:

  • вивели з під дії правил публічних закупівель товари, роботи та послуги, які необхідні для виконання заходів, які спрямовані на запобігання та ліквідації наслідків COVID-19 (далі – “коронавірусні закупівлі”). Перелік таких товарів, робіт та послуг можна знайти у постанові Кабміну від 20.03.2020 р. № 225;
  • для коронавірусних закупівель вели вимогу про оприлюднення звіту про договір про закупівлю, який укладається без використання електронної системи закупівель. Також треба оприлюднити додатки до нього та звіт про його виконання протягом 3-х робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання (див. пп. “13” ст. 10, пп. 31 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922);
  • порушення й неоприлюднення інформації щодо коронавірусних закупівель тягне за собою штраф у розмірі 17 тис. грн (ст. 16414 Закону № 922).

Увага: З липня 2020 року оборонні закупівлі відмежували від публічних спеціальним законом

Готуємося до планування закупівель на наступний рік

Також є зміни до закону про публічні закупівлі не пов’язані з COVID-19. Так, окрім публічних закупівель у 2020 році з’явилися ще оборонні, для яких створили окремих правила (Закон про оборонні закупівлі). Відтак за оновленою ч. 5 ст. 3 Закону № 922 маємо:

  • закупівля здійснюється за правилами оборонних закупівель, а не публічних для товарів, робіт та послуг, які потрапляють під державну таємницю або якщо вони потребують спецзаходів безпеки;
  • правила оборонних, а не публічних закупівель діють для товарів, робіт та послуг, які закуповуються на підставі договорів між Міноборони та спецорганізаціями, які здійснюють закупівлі. По таких закупівлях діють правила цих спецорганізацій.

Сам порядок здійснення оборонних закупівель прописаний Законом “Про оборонні закупівлі” від 17.07.2020 р. № 808.

А тепер зазирнемо до пам’ятки про публічні закупівлі, у якій наведено публічні закупівлі 2020 у цифрах щодо порогових цін та строків виконання тих чи інших процедур.

Публічні закупівлі 2020 у цифрах

Зведемо все до компактної таблиці по основним напрямам законодавчого регулювання публічних закупівель:

ПРОЦЕДУРА, ВИД ЗАКУПІВЛІ

СКІЛЬКИ

Процедура оприлюднення інформації про закупівлі

Оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель – до кінцевого строку подання тендерних процедур, якщо вартість закупівлі ≤ 133 тис. євро (для товарів і послуг) і 5150 тис. євро (для робіт)

15 днів

Оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель – до кінцевого строку подання тендерних процедур, якщо вартість закупівлі ≥ 133 тис. євро (для товарів і послуг) і 5150 тис. євро (для робіт)

30 днів

Оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі – до кінцевого строку подання пропозицій

6 робочих днів

Оприлюднення змін до тендерної документації – з дня внесення змін

1 день

Оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій – з дня затвердження

1 день

Зміна істотних умов договору закупівлі – з дня внесення змін

3 робочих дні

Оприлюднення договору про закупівлі та всіх додатків до нього, – з дня укладення

3 робочих дні

Оприлюднення звіту про виконання договору закупівлі, – з дня закінчення строку дії договору або його виконання сторонами чи розірвання

20 робочих днів

Оприлюднення звіту про договір про закупівлю, який було укладено без використання електронної системи закупівель,– з дня укладення договору (для товарів – допорогові закупівлі від 50 тис. грн до 200 тис. грн; для робіт – від 50 тис. грн до 1,5 млн)

3 робочих дні

Виправлення невідповідності у тендерних пропозиціях учасників

24 год

Оприлюднення інформації англійською мовою, очікувана вартість закупівлі товарів і послуг

133 тис. євро

Оприлюднення інформації англійською мовою, очікувана вартість закупівлі робіт

5150 тис. євро

Порогові закупівлі

Проведення закупівель поза електронною системою з обов’язковою публікацією звіту про укладений договір, який був укладений без використання електронної системи

до 50 тис. грн

Проведення закупівель товарів з застосуванням спрощеної процедури, ціна закупівлі

від 50 тис. грн до 200 тис. грн

Проведення закупівель робіт з застосуванням спрощеної процедури, ціна закупівлі

від 50 тис. грн до 1,5 млн грн

Допорогові закупівлі, вартість товарів, які здійснюються обов’язково з використанням електронної системи

понад 200 тис. грн

Допорогові закупівлі, вартість робіт, які здійснюються обов’язково з використанням електронної системи

понад 1,5 млн грн

Допорогові закупівлі, вартість товарів для замовників-монополістів

понад 1 млн грн

Допорогові закупівлі, вартість робіт для замовників-монополістів

понад 5 млн грн

Необхідність антикорупційної програми від учасника процедури закупівлі, обсяг закупівель товарів, робіт і послуг

20 млн грн чи більше

Тендерні пропозиції

Мінімальний строк для подачі тендерних пропозицій

15 днів

Строк, протягом якого можна звернутися до замовника для роз’яснення тендерної документації або вимогою усунути порушення, – до закінчення строку подачі тендерної пропозиції

10 днів

Строк відповіді замовника учаснику, який програв з вимогою надати інформацію про тендерну пропозицію переможця, – з дня надходження такого звернення

5 днів

Процедура укладення договору за результатами торгів

Укладення договору замовником з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії пропозиції, – з дня прийняття рішення про намір укласти договір

20 днів

Укладення договору замовника з учасником, який визнаний переможцем спрощеної процедури закупівлі, – з дня прийняття рішення про намір укласти договір

20 днів

Максимальні строк продовження укладення договору у випадку обґрунтованої необхідності, – з дня прийняття рішення про намір укласти договір

60 днів

Строк протягом якого договір не може бути укладений для забезпечення права всіх учасників на оскарження результатів рішення замовника, – з дня оприлюднення рішення

10 днів

Укладення договору за результатами переговорної процедури

Строк протягом якого договір не може бути укладений при застосуванні переговорної процедури закупівлі, – з дня оприлюднення в електронній системі повідомлення про намір укласти договір

10 днів

Строк після, якого відміняється переговорна процедура замовником, якщо договір про закупівлю не був підписаний (скорочений – через особливі економічні чи соціальні обставини)

35 днів

(20 днів)

Подача скарг

Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, – з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав

10 днів

Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, – з дня оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій

5 днів

Моніторинг публічних закупівель

Оприлюднення замовником інформації та/або документів, які свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, – з дня оприлюднення органом держфінконтролю висновку щодо результатів моніторингу.

5 робочих днів

Оскарження замовником висновку щодо моніторингу держзакупівель у судовому порядку, – з дня його оприлюднення

10 робочих днів

Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Держзакупівлі"

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді