Що змінить Електронний реєстр листків непрацездатності

Запуск Електронного реєстру листків непрацездатності — одне з пріоритетних завдань у соціальній сфері. Щоб його реалізувати, Кабмін підготував постанову від 17.04.2019 № 328. Чинності вона набрала 20.04.2019. Окреслимо ключові нововведення, які маєте знати вже зараз.

Навіщо Електронний реєстр

Мета введення Електронного реєстру проста — прибрати схему «лікарняний за презент» й уникнути проблем з оформленням документів. Згодом листки непрацездатності стануть віртуальними. Усіх проблем, які наразі маємо з паперовими лікарняними, це не вирішить. Та уже зараз можна стверджувати, що Електронний реєстр:

  • спростить оформлення тимчасової непрацездатності;
  • прискорить нарахування матеріальної допомоги;
  • зменшить кількість фальсифікацій;
  • мінімізує кількість штрафних санкцій через помилки в оформленні листків непрацездатності.

Обережно: підробка! Що робити, коли працівник надав фальшивий лікарняний

Що змінить Електронний реєстр листків непрацездатності
Юлія Видиборецьголовний редактор системи «Експертус Кадри»
Фонд соціального страхування б’є на сполох: працівники дедалі частіше приносять листки непрацездатності невстановленого зразка. Такі лікарняні відрізняються за кольором та щільністю паперу, не відповідають вимогам технічного опису листка непрацездатності.

Коли запрацює Електронний реєстр

Імовірно, Електронний облік листків непрацездатності повноцінно запрацює з 01.01.2020. До вересня 2019-го Пенсійний фонд, МОЗ, Національна служба здоров’я і Фонд соцстраху налагодять електронну інформаційну взаємодію для підтримки Електронного реєстру.

Орієнтовно до 01.12.2019 МОЗ і Національна служба здоров’я забезпечать технічну можливість реєструвати листки непрацездатності в Електронному реєстрі.

Фонд соцстраху розробить нормативно-правові акти, щоб запровадити ризик-орієнтовані підходи до перевірки обгрунтованості видачі й продовження листків непрацездатності з використанням Електронного реєстру.

Ризик-орієнтована інформаційно-аналітична система Фонду соціального страхування — автоматизована система, яка дає змогу проводити оброблення та аналіз обгрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам на підставі інформації з Електронного реєстру листків непрацездатності.

Хто має право видавати листки непрацездатності

Скачати пам’ятку

У найближчі місяці МОЗ унесе зміни до своїх нормативно-правових активів, аби процес переходу до електронних листків був швидкий і безболісний.

Тож змін очікуємо чимало. Про подальші кроки для переходу на електронні лікарняні ми вас обов’язково інформуватимемо.

Хто вестиме Електронний реєстр

Електронний реєстр листків непрацездатності вестиме Пенсійний фонд. Він же — володілець усіх даних цієї системи. Через Електронний реєстр інформацією обмінюватимуться МОЗ, Національна служба здоров’я, Пенсійний фонд і Фонд соцстраху.

Електронний реєстр забезпечить можливість:

  • обробляти інформацію про листки непрацездатності та пов’язані з ними дані з інших джерел;
  • формувати єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності;
  • шукати відомості, які містить реєстр;
  • вносити зміни до записів реєстру, зокрема про реєстрацію нового листка непрацездатності застрахованої особи, щодо якої вже обробили інформацію про непрацездатність, що триває;
  • обмінюватися інформацією у межах інформаційно-телекомунікаційних систем профільних міністерств і відомств;
  • створювати повідомлення про виплату коштів застрахованим особам. Таку можливість матимуть суб’єкти інформаційного обміну, застраховані особи та страхувальники;
  • надавати відомості за виданими листками непрацездатності, зокрема застрахованим особам і Держпраці;
  • періодично оприлюднювати зареєстровані дані.

В Електронному реєстрі зможете знайти інформацію:

  • за прізвищем, іменем, по батькові (за наявності) і датою народження застрахованої особи;
  • реєстраційним номером облікової картки платника податків.

Звідки братимуть інформацію для Електронного реєстру

До Електронного реєстру потраплятиме інформація:

  • із електронної системи охорони здоров’я — про медичні висновки, зокрема за направленням МСЕК. На їх підставі реєструватимуть лікарняні листки;
  • від застрахованої особи та/або страхувальників — звернення (повідомлення, заяви) про тимчасову втрату працездатності або відновлення працездатності застрахованих осіб;
  • від Фонду соцстраху:
    • про результати перевірки обгрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
    • суми допомоги, нараховані та виплачені на підставі листків непрацездатності;
    • відмову надати застрахованій особі допомогу по тимчасовій непрацездатності;
  • від страхувальника:​​​​​​
    • ​про суми допомоги, нараховані та виплачені на підставі листків непрацездатності;
    • суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності;
    • відмову надати застрахованій особі допомогу.

Яка інформація буде у вільному доступі

Доступною буде не вся інформація. Без персоніфікованих даних Пенсійний фонд оприлюднить:

  • номер листка непрацездатності, дату його відкриття, продовження, закриття, відомості щодо перевірки обгрунтованості його видачі (у разі проведення);
  • кількість, причини, середню тривалість зареєстрованих листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, за регіонами, закладами охорони здоров’я, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність;
  • кількість необгрунтовано виданих і продовжених листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, за регіонами, закладами охорони здоров’я, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність;
  • кількість днів тимчасової непрацездатності за місяць, квартал, рік, за регіонами, страхувальниками;
  • суми допомоги, що виплатили на підставі листків непрацездатності, за місяць, квартал, рік, за страхувальниками.

Форму, в якій надаватимуть інформацію з Електронного реєстру, згодом визначить Пенсійний фонд.

Як отримати інформацію з Електронного реєстру


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді