Що змінить Електронний реєстр листків непрацездатності

Автор
група експертів з бюджетного обліку об'єднаної редакції Експертус Головбух
Запуск Електронного реєстру листків непрацездатності — одне з пріоритетних завдань у соціальній сфері. Щоб його реалізувати, Кабмін підготував постанову від 17.04.2019 № 328. Чинності вона набрала 20.04.2019. Окреслимо ключові нововведення, які маєте знати вже зараз.

Навіщо Електронний реєстр

Мета введення Електронного реєстру проста — прибрати схему «лікарняний за презент» й уникнути проблем з оформленням документів. Згодом листки непрацездатності стануть віртуальними. Усіх проблем, які наразі маємо з паперовими лікарняними, це не вирішить. Та уже зараз можна стверджувати, що Електронний реєстр:

Коли запрацює Електронний реєстр

Імовірно, Електронний облік листків непрацездатності повноцінно запрацює з 01.01.2020. До вересня 2019-го Пенсійний фонд, МОЗ, Національна служба здоров’я і Фонд соцстраху налагодять електронну інформаційну взаємодію для підтримки Електронного реєстру.

Орієнтовно до 01.12.2019 МОЗ і Національна служба здоров’я забезпечать технічну можливість реєструвати листки непрацездатності в Електронному реєстрі.

Фонд соцстраху розробить нормативно-правові акти, щоб запровадити ризик-орієнтовані підходи до перевірки обгрунтованості видачі й продовження листків непрацездатності з використанням Електронного реєстру.

Ризик-орієнтована інформаційно-аналітична система Фонду соціального страхування — автоматизована система, яка дає змогу проводити оброблення та аналіз обгрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам на підставі інформації з Електронного реєстру листків непрацездатності.

У найближчі місяці МОЗ унесе зміни до своїх нормативно-правових активів, аби процес переходу до електронних листків був швидкий і безболісний.

Тож змін очікуємо чимало. Про подальші кроки для переходу на електронні лікарняні ми вас обов’язково інформуватимемо.

Хто вестиме Електронний реєстр

Електронний реєстр листків непрацездатності вестиме Пенсійний фонд. Він же — володілець усіх даних цієї системи. Через Електронний реєстр інформацією обмінюватимуться МОЗ, Національна служба здоров’я, Пенсійний фонд і Фонд соцстраху.

Електронний реєстр забезпечить можливість:

  • обробляти інформацію про листки непрацездатності та пов’язані з ними дані з інших джерел;
  • формувати єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності;
  • шукати відомості, які містить реєстр;
  • вносити зміни до записів реєстру, зокрема про реєстрацію нового листка непрацездатності застрахованої особи, щодо якої вже обробили інформацію про непрацездатність, що триває;
  • обмінюватися інформацією у межах інформаційно-телекомунікаційних систем профільних міністерств і відомств;
  • створювати повідомлення про виплату коштів застрахованим особам. Таку можливість матимуть суб’єкти інформаційного обміну, застраховані особи та страхувальники;
  • надавати відомості за виданими листками непрацездатності, зокрема застрахованим особам і Держпраці;
  • періодично оприлюднювати зареєстровані дані.

В Електронному реєстрі зможете знайти інформацію:

  • за прізвищем, іменем, по батькові (за наявності) і датою народження застрахованої особи;
  • реєстраційним номером облікової картки платника податків.

Звідки братимуть інформацію для Електронного реєстру

До Електронного реєстру потраплятиме інформація:

  • із електронної системи охорони здоров’я — про медичні висновки, зокрема за направленням МСЕК. На їх підставі реєструватимуть лікарняні листки;
  • від застрахованої особи та/або страхувальників — звернення (повідомлення, заяви) про тимчасову втрату працездатності або відновлення працездатності застрахованих осіб;
  • від Фонду соцстраху:
    • про результати перевірки обгрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
    • суми допомоги, нараховані та виплачені на підставі листків непрацездатності;
    • відмову надати застрахованій особі допомогу по тимчасовій непрацездатності;
  • від страхувальника:​​​​​​
    • ​про суми допомоги, нараховані та виплачені на підставі листків непрацездатності;
    • суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності;
    • відмову надати застрахованій особі допомогу.

Яка інформація буде у вільному доступі

Доступною буде не вся інформація. Без персоніфікованих даних Пенсійний фонд оприлюднить:

  • номер листка непрацездатності, дату його відкриття, продовження, закриття, відомості щодо перевірки обгрунтованості його видачі (у разі проведення);
  • кількість, причини, середню тривалість зареєстрованих листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, за регіонами, закладами охорони здоров’я, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність;
  • кількість необгрунтовано виданих і продовжених листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, за регіонами, закладами охорони здоров’я, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність;
  • кількість днів тимчасової непрацездатності за місяць, квартал, рік, за регіонами, страхувальниками;
  • суми допомоги, що виплатили на підставі листків непрацездатності, за місяць, квартал, рік, за страхувальниками.

Форму, в якій надаватимуть інформацію з Електронного реєстру, згодом визначить Пенсійний фонд.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді