Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам 2024
Звітування про виплату коштів застрахованим особам у 2024 році відбувається шляхом подачі до Пенсійного фонду України (далі – ПФУ , Фонд) спеціального повідомлення, що за своєю суттю є звітом про витрачання коштів Фонду.
Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (далі – Повідомлення) являє собою таблицю з:
- переліком осіб, яким установа виплатила отримані кошти з ПФУ;
- їх ідентифікаційні номери;
- дані оплачених листків непрацездатності;
- дати виплати;
- суми, які були виплачені.
Повідомлення має затверджену форму – бланк, якого слід дотримуватися.
Бланк повідомлення про виплату коштів застрахованим особам
Бланк Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам містить Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою ФСС від 19.07.2018 р. № 12 (далі — Порядок № 12). Так як ПФУ нових документів для оформлення соціальних виплат ще так і не розробив, то й зараз використовуємо Порядок № 12. Бланк даного Повідомлення наведений нижче.
Строк подання повідомлення про виплату коштів до Фонду
Термін подання повідомлення про виплату коштів застрахованим особам 2024 року — один місяць з дня виплати (п. 10 Порядку № 12). Дата відраховується не з дня отримання коштів від Фонду на спецрахунок установи, а з дня виплати цих грошей (лікарняних, декретних, інших cтрахових виплат) безпосередньо працівнику. Якщо крайній день подачі повідомлення припадає на вихідний, то краще подати на день раніше, так як Порядок № 12 дану ситуацію не роз’яснює.
Нагадаємо загальні строки:
3 робочих дні (від дня отримання заяви-розрахунку) – це строк виконання Фондом свого обов’язку з зарахування коштів на спецрахунок страхувальника (див. абз. 3 ч. 1 ст. 26 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 р. № 1105, далі – Закон № 1105);
- найближчий день виплати зарплати — це строк для страхувальника сплатити лікарняні коштами Фонду, які уже надійшли на спецрахунок (див. пп. «1» ч. 2 ст. 24 Закону № 1105). Це може бути як зарплата за другу половину місяця, так і аванс.
Наприклад, якщо кошти з Фонду отримали 23.10.2024 р., а виплатили зарплату та лікарняні 30.10.2024, то останнім днем подачі повідомлення про виплату до Фонду буде 29.11.2024 (крайній день припав на 30.11.2024 р., субота).
☛ Виплатили — відзвітуйте через місяць
Якщо Повідомлення подано невчасно, то платити штраф не доведеться, а ось перевірка від Фонду стає можливою. Якщо від страхувальника не надходить інформація про виплати застрахованим особам впродовж 3-х місяців, то Фонд має право перевірити цільове використання своїх коштів (п. 11 Порядку № 12).
- Кому індексувати зарплату в листопаді 2024 року
- Інвентаризація-2024: відповіді на гарячі запитання
- Як перевіряє Держпраці під час воєнного стану
- Скарбниця бухпроведень: ремонт і поліпшення комп’ютерів та оргтехніки
- Видатки з поповнення статутного капіталу підпорядкованих суб’єктів господарювання: як визначити КЕКВ
Способи подання повідомлення про виплату коштів Фонду у 2024 році
Подати повідомлення можна трьома способами:
- віднести особисто в Фонд;
- надіслати лист у паперовій формі (рекомендованим листом з описом вкладення);
- через електронний кабінет страхувальника на вебпорталі ПФУ. Треба буде використати кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Як подати Повідомлення через електронний кабінет (за інструкцією ПФУ):
- увійти в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України та на панелі ліворуч обрати опцію «Заяви-розрахунки та створення повідомлень про виплату коштів застрахованим особам»;
- визначити параметри пошуку заяв-розрахунків, за якими потрібно подати повідомлення про виплату коштів, та обрати необхідний критерій: період їх формування чи номер листка непрацездатності;
- наприкінці пошукової форми натиснути кнопку «Пошук»;
- із обраних системою (за вказаними параметрами) заяв-розрахунків зі статусом «Оплачено» обрати ту, за якою потрібно подати повідомлення про виплату коштів, та натиснути на її номер;
- у полі «Додаток про тимчасову непрацездатність» обрати потрібний лікарняний та натиснути «Створити повідомлення»;
- у полі «Дані щодо виплати» обрати необхідне поле та натиснути іконку з олівцем;
- система автоматично «підтягне» суми виплат. Заповніть інші обов’язкові поля та натисніть «Продовжити»;
- після цього потрібно натиснути «Сформувати повідомлення»;
- сформоване повідомлення підпишіть кваліфікованим електронним підписом та відправте до Пенсійного фонду України, для цього натисніть кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».
Порядок заповнення повідомлення про виплату коштів застрахованим особам
При заповненні Повідомлення слід дотримуватися таких правил:
- сума виплати зазначається фактична. Якщо було виплачено не всі гроші з певних причин, то невиплачена сума має залишатися на рахунку;
- виплата вказується лише за страхові виплати, які профінансовані Фондом. Включати у Повідомлення лікарняні за 5 днів, що оплачує страхувальник за власні кошти, не потрібно;
- віднімати ПДФО та військовий збір у виплаченій сумі не потрібно. Тобто вказується всі витрачені кошти Фонду, що були отримані та витрачені як на страхову виплату, так і на сплату податків.
☛ Повідомлення включає страхову виплату тільки за рахунок Фонду. Оплата перших 5 днів лікарняного за рахунок установи у Повідомлення не включаються.
Зразок повідомлення про виплату коштів Фонду
Нижче наведений зразок заповненого Повідомлення на бланку Фонду.