Повідомлення про виплату лікарняних 2025: зразок, строки, форма

UA RU
Автор
експерт з обліку та оподаткування, кандидат економічних наук, Чернігів
Як створити та відправити повідомлення про виплату коштів в ПФУ — розповідаємо у статті. На прикладі покажемо, як подати повідомлення про виплату коштів застрахованим особам швидко і без помилок.

Звітування про виплату коштів застрахованим особам відбувається шляхом подачі до Пенсійного фонду України (даліПФУ, Фонд) спеціального повідомлення, що за своєю суттю є звітом про витрачання коштів Фонду.

Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (даліПовідомлення) це таблиця з:

  • переліком осіб, яким установа виплатила отримані кошти з ПФУ;
  • їхніми ідентифікаційними номерами;
  • даними оплачених листків непрацездатності;
  • датами виплати;
  • сумами, які виплатили.

Як подати повідомлення про виплату коштів до ПФУ⤵️

Як відправити повідомлення про виплату коштів в ПФУ

Повідомлення має затверджену форму – бланк, якого слід дотримуватися.

Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам: бланк

Бланк Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам містить Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою ФСС від 19.07.2018 № 12 (даліПорядок № 12). Так як ПФУ нових документів для оформлення соціальних виплат ще так і не розробив, то й зараз використовуємо Порядок № 12. Бланк даного Повідомлення наведений нижче.

Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам: бланк

СКАЧАТИ БЛАНК⤴️

Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам: коли подавати

Термін подання повідомлення про виплату коштів застрахованим особам 2025 року — один місяць з дня виплати (п. 10 Порядку № 12). Дата відраховується не з дня отримання коштів від Фонду на спецрахунок установи, а з дня виплати цих грошей (лікарняних, декретних, інших cтрахових виплат) безпосередньо працівнику. Якщо крайній день подачі повідомлення припадає на вихідний, то краще подати на день раніше, так як Порядок № 12 дану ситуацію не роз’яснює.

⚠️Як індексувати зарплату: алгоритм

Нагадаємо загальні строки:

Наприклад, якщо кошти з Фонду отримали 20.02.2025, а виплатили зарплату та лікарняні 25.02.2025, то останнім днем подачі повідомлення про виплату до Фонду буде 25.03.2025.

Увага: виплатили — відзвітуйте через місяць.

Якщо Повідомлення подано невчасно, то платити штраф не доведеться, а ось перевірка від Фонду стає можливою. Якщо від страхувальника не надходить інформація про виплати застрахованим особам впродовж 3-х місяців, то Фонд має право перевірити цільове використання своїх коштів (п. 11 Порядку № 12).

Як подати повідомлення про виплату коштів до ПФУ

То як створити повідомлення про виплату коштів в ПФУ? Подати повідомлення можна трьома способами:

  • віднести особисто в Фонд;
  • надіслати лист у паперовій формі (рекомендованим листом з описом вкладення);
  • через електронний кабінет страхувальника на вебпорталі ПФУ. Треба буде використати кваліфікований електронний підпис (КЕП).

Щоб відправити повідомлення про виплату коштів в ПФУ через електронний кабінет, треба:

  • увійти в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України та на панелі ліворуч обрати опцію «Заяви-розрахунки та створення повідомлень про виплату коштів застрахованим особам»;
  • визначити параметри пошуку заяв-розрахунків, за якими потрібно подати повідомлення про виплату коштів, та обрати необхідний критерій: період їх формування чи номер листка непрацездатності;
  • наприкінці пошукової форми натиснути кнопку «Пошук»;
  • із обраних системою (за вказаними параметрами) заяв-розрахунків зі статусом «Оплачено» обрати ту, за якою потрібно подати повідомлення про виплату коштів, та натиснути на її номер;
  • у полі «Додаток про тимчасову непрацездатність» обрати потрібний лікарняний та натиснути «Створити повідомлення»;
  • у полі «Дані щодо виплати» обрати необхідне поле та натиснути іконку з олівцем;
  • система автоматично «підтягне» суми виплат. Заповніть інші обов’язкові поля та натисніть «Продовжити»;
  • після цього потрібно натиснути «Сформувати повідомлення»;
  • сформоване повідомлення підпишіть кваліфікованим електронним підписом та відправте до Пенсійного фонду України, для цього натисніть кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».

Порядок заповнення повідомлення про виплату коштів застрахованим особам

При заповненні Повідомлення слід дотримуватися таких правил:

  • сума виплати зазначається фактична. Якщо було виплачено не всі гроші з певних причин, то невиплачена сума має залишатися на рахунку;
  • виплата вказується лише за страхові виплати, які профінансував ПФУ. Включати у Повідомлення лікарняні за 5 днів, що оплачує страхувальник за власні кошти, не потрібно;
  • віднімати ПДФО та військовий збір у виплаченій сумі не потрібно. Тобто вказується всі витрачені кошти Фонду, що були отримані та витрачені як на страхову виплату, так і на сплату податків.

Увага: повідомлення про виплату лікарняних включає страхову виплату тільки за рахунок Фонду. Оплата перших 5 днів лікарняного за рахунок установи у Повідомлення не включаються.

Повідомлення про виплату коштів ПФУ 2025: зразок

Як заповнити повідомлення про виплату коштів застрахованим особам? Наводимо зразок, за яким швидко і правильно зможете заповнити власний документ.

Повідомлення про виплату коштів ПФУ 2025: зразок

СКАЧАТИ ЗРАЗОК⤴️



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді