Повідомлення про виплату лікарняних 2025: зразок, строки, форма
Звітування про виплату коштів застрахованим особам відбувається шляхом подачі до Пенсійного фонду України (далі — ПФУ, Фонд) спеціального повідомлення, що за своєю суттю є звітом про витрачання коштів Фонду.
Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (далі — Повідомлення) це таблиця з:
- переліком осіб, яким установа виплатила отримані кошти з ПФУ;
- їхніми ідентифікаційними номерами;
- даними оплачених листків непрацездатності;
- датами виплати;
- сумами, які виплатили.
Як подати повідомлення про виплату коштів до ПФУ⤵️
Як відправити повідомлення про виплату коштів в ПФУ
Повідомлення має затверджену форму – бланк, якого слід дотримуватися.
Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам: бланк
Бланк Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам містить Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою ФСС від 19.07.2018 № 12 (далі — Порядок № 12). Так як ПФУ нових документів для оформлення соціальних виплат ще так і не розробив, то й зараз використовуємо Порядок № 12. Бланк даного Повідомлення наведений нижче.
Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам: коли подавати
Термін подання повідомлення про виплату коштів застрахованим особам 2025 року — один місяць з дня виплати (п. 10 Порядку № 12). Дата відраховується не з дня отримання коштів від Фонду на спецрахунок установи, а з дня виплати цих грошей (лікарняних, декретних, інших cтрахових виплат) безпосередньо працівнику. Якщо крайній день подачі повідомлення припадає на вихідний, то краще подати на день раніше, так як Порядок № 12 дану ситуацію не роз’яснює.
⚠️Як індексувати зарплату: алгоритм
Нагадаємо загальні строки:
- 3 робочих дні (від дня отримання заяви-розрахунку) – це строк виконання Фондом свого обов’язку з зарахування коштів на спецрахунок страхувальника (див. абз. 3 ч. 1 ст. 26 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105, далі – Закон № 1105);
- найближчий день виплати зарплати — це строк для страхувальника сплатити лікарняні коштами Фонду, які уже надійшли на спецрахунок (див. пп. «1» ч. 2 ст. 24 Закону № 1105). Це може бути як зарплата за другу половину місяця, так і аванс.
Наприклад, якщо кошти з Фонду отримали 20.02.2025, а виплатили зарплату та лікарняні 25.02.2025, то останнім днем подачі повідомлення про виплату до Фонду буде 25.03.2025.
Увага: виплатили — відзвітуйте через місяць.
Якщо Повідомлення подано невчасно, то платити штраф не доведеться, а ось перевірка від Фонду стає можливою. Якщо від страхувальника не надходить інформація про виплати застрахованим особам впродовж 3-х місяців, то Фонд має право перевірити цільове використання своїх коштів (п. 11 Порядку № 12).
Як подати повідомлення про виплату коштів до ПФУ
То як створити повідомлення про виплату коштів в ПФУ? Подати повідомлення можна трьома способами:
- віднести особисто в Фонд;
- надіслати лист у паперовій формі (рекомендованим листом з описом вкладення);
- через електронний кабінет страхувальника на вебпорталі ПФУ. Треба буде використати кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Щоб відправити повідомлення про виплату коштів в ПФУ через електронний кабінет, треба:
- увійти в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України та на панелі ліворуч обрати опцію «Заяви-розрахунки та створення повідомлень про виплату коштів застрахованим особам»;
- визначити параметри пошуку заяв-розрахунків, за якими потрібно подати повідомлення про виплату коштів, та обрати необхідний критерій: період їх формування чи номер листка непрацездатності;
- наприкінці пошукової форми натиснути кнопку «Пошук»;
- із обраних системою (за вказаними параметрами) заяв-розрахунків зі статусом «Оплачено» обрати ту, за якою потрібно подати повідомлення про виплату коштів, та натиснути на її номер;
- у полі «Додаток про тимчасову непрацездатність» обрати потрібний лікарняний та натиснути «Створити повідомлення»;
- у полі «Дані щодо виплати» обрати необхідне поле та натиснути іконку з олівцем;
- система автоматично «підтягне» суми виплат. Заповніть інші обов’язкові поля та натисніть «Продовжити»;
- після цього потрібно натиснути «Сформувати повідомлення»;
- сформоване повідомлення підпишіть кваліфікованим електронним підписом та відправте до Пенсійного фонду України, для цього натисніть кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».

- Чи виплачувати матеріальну допомогу сезонним працівникам?
- Чи повертає працівник допомогу в разі звільнення?
- Чи можна отримати дві допомоги за рік?
- Чи можна надати допомогу за попередній робочий рік?
- Чи впливає стаж роботи на надання допомоги?
- Чи можна виплатити допомогу працівнику, який звільняється?
- Чи включати допомогу в розрахунок відпускних?
Порядок заповнення повідомлення про виплату коштів застрахованим особам
При заповненні Повідомлення слід дотримуватися таких правил:
- сума виплати зазначається фактична. Якщо було виплачено не всі гроші з певних причин, то невиплачена сума має залишатися на рахунку;
- виплата вказується лише за страхові виплати, які профінансував ПФУ. Включати у Повідомлення лікарняні за 5 днів, що оплачує страхувальник за власні кошти, не потрібно;
- віднімати ПДФО та військовий збір у виплаченій сумі не потрібно. Тобто вказується всі витрачені кошти Фонду, що були отримані та витрачені як на страхову виплату, так і на сплату податків.
Увага: повідомлення про виплату лікарняних включає страхову виплату тільки за рахунок Фонду. Оплата перших 5 днів лікарняного за рахунок установи у Повідомлення не включаються.
Повідомлення про виплату коштів ПФУ 2025: зразок
Як заповнити повідомлення про виплату коштів застрахованим особам? Наводимо зразок, за яким швидко і правильно зможете заповнити власний документ.