НАДС: Відповіді на запитання щодо утворення класифікаційних комітетів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Наразі по всіх державних органах розпочато процес класифікації посад. В подальшому це стане основою для впровадження нового рівня оплати праці на державній службі.

НАДС: Відповіді на запитання щодо утворення класифікаційних комітетів

Калькулятор стажу державної служби, служби в ОМС та приведеної дати


Через велику кількість запитань, які надходять до НАДС через телефон "гарячої лінії" чи соціальні мережі, фахівці Генерального департаменту з питань оплати праці та функціонального розвитку державної служби підготували відповіді на найпоширеніші питання щодо утворення класифікаційних комітетів.

  • Методикою проведення класифікації посад державної служби передбачено, що спостереження за роботою класифікаційного комітету забезпечує особа, на яку покладено повноваження щодо запобігання та виявлення корупції. Чи може особа, на яку покладено повноваження щодо питань запобігання та виявлення корупції входити до складу класифікаційного комітету, якщо вона є керівником самостійного структурного підрозділу?

Якщо на керівника самостійного структурного підрозділу покладено повноваження щодо питань запобігання та виявлення корупції, то є два варіанти: 1) не включати таку особу до класифікаційного комітету (натомість включити керівника іншого структурного підрозділу); 2) покласти обов’язки щодо запобігання та виявлення корупції на іншу особу на період проведення класифікації.

  • В державному органі відсутня служба управління персоналом або спеціаліст з питань персоналу, але є спеціаліст, на якого покладено такі обов’язки. Чи може такий орган утворити класифікаційний комітет?

Так, відповідно до Методики кваліфікаційний комітет утворюється у кожному державному органі за умови наявності у ньому не менше трьох керівників самостійних структурних підрозділів без урахування служби управління персоналом. Відповідно до Закону України “Про державну службу” у державному органі залежно від чисельності персоналу утворюється структурний підрозділ або вводиться посада спеціаліста з питань персоналу. Обов’язки служби управління персоналом можуть бути покладені на одного з державних службовців органу.

  • Які із підрозділів варто визначити відповідальними за організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності класифікаційного комітету?

Рішення щодо підрозділів, відповідальних за організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності класифікаційного комітету приймається на розсуд керівника державної служби в державному органі. При цьому рекомендовано визначити відповідальними за організаційне забезпечення – службу управління персоналом, а за матеріально-технічне – ІТ відділ (якщо передбачені засідання комітету з використання засобів зв’язку) або адміністративно-господарський відділ.

  • Хто проводить класифікацію структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права?

Якщо в межах структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права є щонайменше три самостійних структурних підрозділів без урахування служби управління персоналом, то утворюється класифікаційний комітет, який проводить класифікацію посад. Якщо структура державного органу не дозволяє утворити комітет, тоді класифікацію посад державної служби структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права проводить класифікаційний комітет відповідної місцевої державної адміністрації.

  • Якщо в державному органі недостатня кількість самостійних структурних підрозділів і класифікацію проводить державний орган, якому він підпорядковується, то чи може керівник державної служби увійти до складу класифікаційного комітету відповідного державного органу?

Ні. Відповідно до Методики класифікаційний комітет утворюється в державному органі у складі: керівника державної служби, керівника служби управління персоналом або спеціаліста з питань персоналу, секретаря та п'яти (або щонайменше трьох) керівників самостійних структурних підрозділів. Проте, керівник державної служби у державному органі, посади якого класифікуються, але структура державного органу не дає можливість утворити класифікаційний комітет, буде представляти посади державної служби під час засідання класифікаційного комітету відповідного державного органу.

  • Чи потрібно відображати в наказі інформацію щодо здійснення класифікації посад в державному органі, який перебуває в підпорядкуванні і не може утворити власний кваліфікаційний комітет відповідно до Методики?

Так, якщо підпорядкований орган відповідно до Методики не може провести класифікацію самостійно, то при формуванні наказу про проведення класифікації посад необхідно зазначити, що класифікація буде проведена в т.ч. у підпорядкованому органі. Відповідно до Методики, організація проведення класифікації посад державної служби здійснюється шляхом видання керівником державної служби наказу щодо проведення класифікації посад державної служби в державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), в якому зазначається:

  1. кількість посад державної служби згідно зі штатним розписом;
  2. персональний склад класифікаційного комітету;
  3. структурні підрозділи, відповідальні за організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності класифікаційного комітету.
  • Де отримати Форму основної інформації про посаду державної служби та Зведену відомість класифікації посад державної служби?

Форма основної інформації про посаду державної служби та Зведена відомість класифікації посад державної служби є додатками до Методики класифікації посад.

  • Чи можуть державної службовці категорії «В» бути членами класифікаційного комітету?

Так, якщо на них покладено обов’язки керівників самостійних структурних підрозділів або державних службовець категорії “В” є спеціалістом з питань персоналу.

  • Кого визначати секретарем класифікаційного комітету?

Відповідно до Методики секретар визначається з числа працівників служби управління персоналом або іншого структурного підрозділу за рішенням керівника державної служби у державному органі.

  • Чи можна вносити зміни у шаблон наказу?

Так, можна. Запропонований шаблон наказу має рекомендаційний характер.

Джерело: НАДС

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

ЄСВ 2025: ставка, сплата, звітність

ЄСВ у 2025 році становить 22% для працівників без інвалідності. У статті поговоримо про мінімальний ЄСВ 2025 та максимальний розмір єдиного соціального внеску
25777

Звіт про кількісний та якісний склад державних службовців 2025: кому і як подавати

Хто подає звіт про кількісний та якісний склад державних службовців, у якому форматі, які показники включити та на які дані спиратися? У статті розберемо всі нюанси заповнення звіту та дамо підказки по заповненню.
45

Держбюджет 2025: показники та зміни

Щороку законотворець приймає новий фінансовий план країни. На 2025 рік фінансові, соціальні та інші показники визначені у Законі України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 19.11.2024 № 4059-IX, який чинний з 01.01.2025. У червні 2025 року Уряд схвалив зміни до Держбюджету 2025. Говорімо про основні показники Держбюджету 2025 та що в ньому планують змінити.
10476

Мінімальна зарплата у 2025 та 2026 роках: що зміниться для бухгалтера

Мінімальна зарплата 2025 встановлена Законом України від 19.11.2024 № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік». Розмір МЗП з 1 січня 2025 року залишився на рівні 8000 грн. У статті розглянемо, як мінімальна зарплата в Україні впливає на основні соціальні показники та податки. Також поговоримо про те, яка буде мінімальна зарплата у 2026 році, оскільки маємо Бюджетну декларацію на 2026–2028 роки.
65792

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді