Профспілка звернулася до МОН та Прем’єр-міністра з вимогою передбачити у бюджеті-2026 видатки на освіту не менше 7% ВВП. У центрі уваги — належна оплата праці педагогічних і науково-педагогічних працівників, своєчасне фінансування шкіл і вишів та недопущення скорочення освітньої мережі під час воєнного стану

Як працювати бюджетній установі після 28.08.2025
Як відомо, у владних структурах продовжується бюджетний процес над проєктом Державного бюджету-2026. Профспілка скеровувала відповідні пропозиції до:
- ФПУ, як того вимагає чинне законодавство та Генеральна угода;
- Міністра освіти і науки України щодо відстоювання міністерством видатків на освіту в законодавчо визначених обсягах відповідно до ст. 78 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII (далі — Закон № 2145-VIII) у розмірі не менше 7% від ВВП, необхідних, в першу чергу на:
- забезпечення законодавчо гарантованих ст. 61 Закону № 2145-VIII розмірів посадових окладів педагогічних і науково-педагогічних працівників з установленням розміру посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії з 2026 року на рівні трьох мінімальних заробітних плат з відповідною їх диференціацією залежно від кваліфікаційної категорії не менше ніж на 10%, а науково-педагогічних працівників — на 25% вище;
- забезпечення освітньою субвенцією з державного бюджету місцевих бюджетів в розмірі, необхідному для виплати своєчасної та в повному обсязі заробітної плати педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти;
- надання додаткової дотації місцевим бюджетам на покриття поточних витрат загальноосвітніх навчальних закладів, включаючи потребу на оплату праці непедагогічних працівників;
- недопущення закриття загальної середньої, дошкільної, позашкільної освіти, реорганізацію ліквідацію у сільській місцевості у період військового стану;
- забезпечення фінансування підготовки фахівців, наукових та науково-педагогічних кадрів на умовах державного замовлення у закладах вищої освіти, фахівців закладами фахової передвищої освіти у обсягах відповідно до ст. 87 Бюджетного кодексу України та з урахуванням реалізації норм ст. 61 Закону № 2145-VIII та підвищення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС;
- становлення посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС на рівні, що перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, як це передбачає ст. 96 КЗпП, для визначення розміру посадових окладів працівників наскрізних професій, а саме 14100 грн, з відповідним фінансовим забезпеченням підвищення розмірів посадових окладів працівників наскрізних професій;
- встановлення розміру прожиткового мінімуму на рівні його фактичної величини відповідно до ст. 1 Закону України «Про прожитковий мінімум» від 15.07.1999 № 966-XIV;
- встановлення розміру мінімальної заробітної плати на рівні, що забезпечить достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї, що включає достатнє харчування, одяг, житло, як це гарантовано ст. 48 Конституції України тощо.
Профспілка скеровувала відповідне звернення й до Прем’єр-міністра України Юлії Свириденко з відповідними пропозиціями щодо обсягів видатків на освіту на 2026 рік.
Джерело: офіційний сайт ПОН
Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації
З 28 серпня 2025 року Господарський кодекс офіційно втрачає чинність. Що це означає на практиці? Як працювати без нього та до чого готуватися бюджетникам? У статті — коротко про головне, а також відповіді експертів на найактуальніші запитання.
Державний бюджет — це бюджет країни і його визначають у відповідному законі, який приймає Верховна Рада. Бюджет села, селища, міста визначає відповідна місцева рада у рішенні про місцевий бюджет. Що це за рішення, яка його структура, хто його складає та як його приймають розглянемо далі.
Бюджетний запит — це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів — питання цього огляду.
В основу процесу складання місцевих бюджетів, їхнього виконання та звітування покладений програмно-цільовий метод (ПЦМ). Що це таке та яка бюджетна документація з цим методом пов’язана — у цьому огляді