Як змінився обсяг повноважень органів місцевого самоврядування?

Законом від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон №1914) розширено обсяг повноважень органів місцевого самоврядування.

Як змінився обсяг повноважень органів місцевого самоврядування?

Зразок посадової інструкції бухгалтера СКАЧАТИ


Зокрема, в частині одержання податкової інформації від податкових органів.

А саме, в переліку функцій контролюючого органу передбачено подання органам місцевого самоврядування наступної звітності (у тому числі по платниках податків – юридичних особах) у розрізі джерел доходів згідно Бюджетного кодексу (підпункт 19-1.1.53 пункту 19-1.1 статті 19-1 розділу І Кодексу, абзаци четвертий-шостий підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 розділу І Кодексу):

  • про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів на відповідних територіях;
  • про суми списаного безнадійного податкового боргу; суми розстрочених і відстрочених грошових зобов’язань та/або податкового боргу платників податків, які повинні бути сплачені до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання.

Закон № 1914 уточнив, що таку звітність органи місцевого самоврядування вправі отримувати від податкових органів за запитом в розрізі всіх платників податків, а не лише по юридичних особах, як це було передбачено до 1 січня 2022 року (Абзаци сьомий і восьмий підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 розділу І Кодексу). Внаслідок таких змін у органів місцевого самоврядування з'являється можливість одержувати більш якісну інформацію, необхідну для планування бюджетів та моніторингу їх виконання. Щодо надання податкової інформації

Також Законом № 1914 до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено надання інформації контролюючому органу за місцезнаходженням земельних ділянок щодо виділених земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) на підставі рішень органу місцевого самоврядування з наданням копій наступних документів:

  • документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (паспорта громадянина);
  • реєстраційного номера облікової картки платника податків;
  • кадастрового плану земельної ділянки з проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
  • сертифіката на право на земельну частку (пай) (за наявності) (новий підпункт 12.4.5 пункту 12.4 статті 12 розділу І Кодексу).

Ця інформація потрібна податковим органам для нарахування земельного податку фізичним особам – власникам зазначених земельних ділянок, і контролю за його сплатою. Передбачено, що таку інформацію надаватимуть в електронному вигляді в порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України.

Надання зазначеної інформації контролюючим органом на користь органів місцевого самоврядування не вважається розголошенням інформації з обмеженим доступом та/або поширенням персональних даних без згоди суб’єкта персональних даних (новий абзац другий підпункту 21.1.5 пункту 21.1 статті 21 розділу І Кодексу).

Джерело: ДПС

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг – це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами – у даному огляді.
3470

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2937

Як вести облік витрат із зарплати ОМС

Заробітна плата займає завжди суттєву частку у загальних витратах будь-якої бюджетної установи й органи місцевого самоврядування (ОМС) – не виняток. Як вести облік таких витрат, що до них належать, які правила їхнього нарахування, про виплату авансу та бухгалтерські проведення в ОМС – у даному огляді.
7238

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
4271

Облік та документальне оформлення передачі комунального майна ОМС

Комунальне майно має особливий правовий статус, знаходиться під управлінням ОМС та може передаватися рішенням місцевої ради на баланс інших комунальних закладів та комунальних підприємств. Як обліковувати таке майно, оформити документально його передачу – у цьому огляді.
24261

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді