Зміна назви держоргану чи посади не є достатньою підставою для звільнення — Верховний Суд

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
У огляді актуальної судової практики за серпень 2025 року Верховний Суд, зокрема, наголосив на недопустимості звільнення держслужбовця лише через зміну назви органу чи посади

Нові правила оплати праці держслужбовців

Зміна назви держоргану чи посади не є достатньою підставою для звільнення — Верховний Суд

Звільнення особи з посади державної служби може бути пов’язане з реорганізацією, ліквідацією установи, скороченням посад чи штату працівників і вважатиметься необхідним та обґрунтованим лише за умови істотної зміни або ліквідації функцій, передбачених посадою, яку займає державний службовець у певному державному органі. Водночас, лише зміна назви державного органу чи посади не є достатньою підставою для звільнення.

У справі № 540/7297/21 суди попередніх інстанцій правильно встановили, що посада начальника юридичного управління апарату ОДА не була скорочена, а юридичне управління після реорганізації зберегло свої функції як правонаступник, що підтверджується штатними розписами та положеннями про управління.

Таким чином, ОДА не відмовилася від функцій і завдань, які виконувало юридичне управління апарату ОДА, а фактично передала їх новоутвореному юридичному управлінню ОДА. Тобто в межах спірних правовідносин мала місце саме реорганізація структурного підрозділу (юридичного управління) відповідача, а не його ліквідація, оскільки повноваження ліквідованого підрозділу перейшли до правонаступника, а не припинені взагалі.

Верховний Суд відхилив доводи відповідача про значне розширення функцій управління апарату ОДА, оскільки створення третього відділу не свідчить про зміну суті повноважень (попередньо до складу юридичного управління апарату ОДА входило два відділи).

Детальніше читайте у тексті постанови Верховного Суду від 04.08.2025 у справі № 540/7297/21.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Зарплата держслужбовців 2025-2026: що змінилося та як нарахувати

Про зміни в нарахуванні зарплати держслужбовців із 04.06.2025, нову класифікація посад, оновлені складники зарплати та підходи до її нарахування — розповідаємо у статті. Дізнайтеся, які посадові оклади, граничні розміри премій, доплат та надбавок допустимі для державних службовців у 2025 році.
69740

Припинення державної служби у 2025 році

Державна служба — це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави. З яких підстав можливе припинення державної служби? Який порядок припинення державної служби? З’ясуймо разом!
28729

Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані: хто, коли, як

Держорган НАЗК вимагає електронного декларування статків і подачі повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, аби запобігти корупції. Хто зобов’язаний подавати це повідомлення, за яких умов і коли?
15183

Оцінювання державних службовців 2025: алгоритм

Як у 2025 році відбувається оцінювання результатів роботи державних службовців? Хто встановлює завдання та ключові показники, коли їх змінювати, і як відображають результати оцінювання державних службовців — зібрали все в одному алгоритмі
51134

Неповний робочий час держслужбовця 2025: зарплата, стаж і надбавка за ранг

Коли держслужбовець має право на неповний робочий день і чи обов’язкове його встановлення керівником? Як зміна тривалості робочого часу вплине на стаж, зарплату, надбавку за ранг і спеціальні пільги держслужби — у практичному огляді з прикладом
20851

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді