Зміна назви держоргану чи посади не є достатньою підставою для звільнення — Верховний Суд
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Нові правила оплати праці держслужбовців
Звільнення особи з посади державної служби може бути пов’язане з реорганізацією, ліквідацією установи, скороченням посад чи штату працівників і вважатиметься необхідним та обґрунтованим лише за умови істотної зміни або ліквідації функцій, передбачених посадою, яку займає державний службовець у певному державному органі. Водночас, лише зміна назви державного органу чи посади не є достатньою підставою для звільнення.
У справі № 540/7297/21 суди попередніх інстанцій правильно встановили, що посада начальника юридичного управління апарату ОДА не була скорочена, а юридичне управління після реорганізації зберегло свої функції як правонаступник, що підтверджується штатними розписами та положеннями про управління.
Таким чином, ОДА не відмовилася від функцій і завдань, які виконувало юридичне управління апарату ОДА, а фактично передала їх новоутвореному юридичному управлінню ОДА. Тобто в межах спірних правовідносин мала місце саме реорганізація структурного підрозділу (юридичного управління) відповідача, а не його ліквідація, оскільки повноваження ліквідованого підрозділу перейшли до правонаступника, а не припинені взагалі.
Верховний Суд відхилив доводи відповідача про значне розширення функцій управління апарату ОДА, оскільки створення третього відділу не свідчить про зміну суті повноважень (попередньо до складу юридичного управління апарату ОДА входило два відділи).
Детальніше читайте у тексті постанови Верховного Суду від 04.08.2025 у справі № 540/7297/21.