МВС затвердив зміни до вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту
Проєкт кошторису бюджетної установи: готові бланки з формулами
Наказом МВС від 12.08.2025 № 546 (далі — Наказ № 546) затвердили:
- зміни до Вимог щодо утримання, облаштування та експлуатації об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, а також додатки до них, зокрема:
- таблицю періодичності проведення планових ремонтів захисних споруд цивільного захисту (ЗСЦЗ), споруд подвійного призначення (СПП);
- перелік документації об’єкта фонду ЗСЦЗ;
- перелік майна формування з обслуговування ЗСЦЗ, СПП;
- перелік майна, необхідного для укомплектування ЗСЦЗ, СПП;
- перелік лікарських засобів та медичних виробів для укомплектування запасів медичного майна у ЗСЦЗ, СПП;
- нову редакцію Вимог щодо здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, а також форми:
- книги обліку об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
- паспорту захисної споруди цивільного захисту / споруди подвійного призначення;
- акта огляду об’єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення;
- нову редакцію Вимог щодо визначення критеріїв неможливості подальшого утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, оформлення документів, що підтверджують таку неможливість, а також форми:
- довідки щодо потреби в захисній споруді цивільного захисту / споруді подвійного призначення;
- акта про подальше використання захисної споруди цивільного захисту або споруди подвійного призначення.
Облік фонду захисних споруд цивільного захисту ведуть:
- міністерства, інші ЦОВВ щодо об’єктів фонду таких органів, а також суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, та захисних споруд цивільного захисту державної власності, що перебувають на балансі суб’єктів господарювання приватної форми власності;
- органи державної влади, що не входять до системи ЦОВВ, щодо об’єктів фонду таких органів, а також суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління;
- Радою міністрів АР Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими, районними держадміністраціями, органами місцевого самоврядування щодо об’єктів фонду усіх форм власності на території адміністративно-територіальної одиниці / території територіальної громади, на яку поширюються повноваження такого органу;
- суб’єктами господарювання, які є балансоутримувачами об’єктів фонду, щодо відповідних об’єктів.
Для прийняття рішення про включення об’єкта до фонду захисних споруд їх балансоутримувачі подають суб’єктам ведення обліку такі первинні документи обліку:
- паспорт захисної споруди цивільного захисту / споруди подвійного призначення — для захисних споруд та споруд подвійного призначення;
- акт огляду об’єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення — для найпростіших укриттів;
- акт огляду, а також декларацію про відповідність, передбачену Технічним регламентом засобів цивільного захисту, затвердженим постановою КМУ від 26.05.2023 № 535, — для первинних (мобільних) укриттів.
Наказ № 546 чинний з 14.10.2025.
Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
У вересні 2025 року Міноборони уточнило порядок виплати ОГД для членів сімей загиблих (померлих) військовослужбовців. У статті експерт пояснює, коли сім'я військового, який загинув, захищаючи Батьківщину у період воєнного стану, має право отримати компенсацію — одноразову грошову допомогу (ОГД) у розмірі 15 млн грн
Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф