Змінились вимоги щодо утримання та обліку захисних споруд цивільного захисту

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
МВС затвердив зміни до вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту

Змінились вимоги щодо утримання та обліку захисних споруд цивільного захисту Проєкт кошторису бюджетної установи: готові бланки з формулами

Наказом МВС від 12.08.2025 № 546 (далі — Наказ № 546) затвердили:

  1. зміни до Вимог щодо утримання, облаштування та експлуатації об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, а також додатки до них, зокрема:
  • таблицю періодичності проведення планових ремонтів захисних споруд цивільного захисту (ЗСЦЗ), споруд подвійного призначення (СПП);
  • перелік документації об’єкта фонду ЗСЦЗ;
  • перелік майна формування з обслуговування ЗСЦЗ, СПП;
  • перелік майна, необхідного для укомплектування ЗСЦЗ, СПП;
  • перелік лікарських засобів та медичних виробів для укомплектування запасів медичного майна у ЗСЦЗ, СПП;
  1. нову редакцію Вимог щодо здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, а також форми:
  • книги обліку об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
  • паспорту захисної споруди цивільного захисту / споруди подвійного призначення;
  • акта огляду об’єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення;
  1. нову редакцію Вимог щодо визначення критеріїв неможливості подальшого утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, оформлення документів, що підтверджують таку неможливість, а також форми:
  • довідки щодо потреби в захисній споруді цивільного захисту / споруді подвійного призначення;
  • акта про подальше використання захисної споруди цивільного захисту або споруди подвійного призначення.

Облік фонду захисних споруд цивільного захисту ведуть:

  • міністерства, інші ЦОВВ щодо об’єктів фонду таких органів, а також суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, та захисних споруд цивільного захисту державної власності, що перебувають на балансі суб’єктів господарювання приватної форми власності;
  • органи державної влади, що не входять до системи ЦОВВ, щодо об’єктів фонду таких органів, а також суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління;
  • Радою міністрів АР Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими, районними держадміністраціями, органами місцевого самоврядування щодо об’єктів фонду усіх форм власності на території адміністративно-територіальної одиниці / території територіальної громади, на яку поширюються повноваження такого органу;
  • суб’єктами господарювання, які є балансоутримувачами об’єктів фонду, щодо відповідних об’єктів.

Для прийняття рішення про включення об’єкта до фонду захисних споруд їх балансоутримувачі подають суб’єктам ведення обліку такі первинні документи обліку:

  • паспорт захисної споруди цивільного захисту / споруди подвійного призначення  — для захисних споруд та споруд подвійного призначення;
  • акт огляду об’єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення — для найпростіших укриттів;
  • акт огляду, а також декларацію про відповідність, передбачену Технічним регламентом засобів цивільного захисту, затвердженим постановою КМУ від 26.05.2023 № 535, — для первинних (мобільних) укриттів.

Наказ № 546 чинний з 14.10.2025.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72457

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
103356

Одноразова грошова допомога родинам загиблих військових: як не втратити

У вересні 2025 року Міноборони уточнило порядок виплати ОГД для членів сімей загиблих (померлих) військовослужбовців. У статті експерт пояснює, коли сім'я військового, який загинув, захищаючи Батьківщину у період воєнного стану, має право отримати компенсацію — одноразову грошову допомогу (ОГД) у розмірі 15 млн грн
161

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35649

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
12940

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді