Евакуація бізнесу: як працюватиме програма уряду

Евакуація бізнесу: як працюватиме програма уряду

Кабмін запустив програму евакуації приватних підприємств із «гарячих» точок країни до західних областей. Її запровадили, щоб зберегти стратегічно важливі виробництва та робочі місця до повної перемоги України.

У зв’язку з цим виникає питання щодо алгоритму дій для «економічної евакуації».

Офіційних документів ще не опублікували, але вже зараз уряд відповів на найактуальніші запитання.

Хто може скористатися

Будь-яке підприємство, що розміщене в зоні ризику та активних бойових дій. Учасником може бути не лише велике виробництво, а й маленькі бізнеси, що мають у штаті 10—20 людей.

Допомогу держави для вимушеного релокейту насамперед отримають стратегічно важливі підприємства та підприємства, які виробляють товари першої потреби (хліб та інша їжа, питна вода, одяг тощо), аби забезпечити потреби цивільного населення, військових та бійців тероборони.

Як оформити заявку на евакуацію

Власник або менеджер підприємства, яке не може працювати через військові дії, але хоче і може продовжувати роботу в іншому місці, має заповнити анкету з інформацією про підприємство.

В анкеті зазначте, де розташоване підприємство, що виробляє, скільки працівників і членів сімей бажаєте перевезти, які приміщення, виробничі та логістичні ресурси потрібні для повноцінної роботи.

Як приймають заявки

Усі заявки працівники Міністерства економіки збирають у таблиці та визначають відповідність підприємства критеріям пріоритетності.

З усіма бізнесами, які подадуть заявку на евакуацію, обов’язково зв’яжуться.

Як перевезти бізнес

Після підтвердження заявки й уточнення всіх деталей організаційна група разом з Мінекономіки та відповідною військово-цивільною адміністрацією у західних областях України знаходять приміщення, які відповідають потребам для розгортання відповідного підприємства.

Далі з підприємством погоджують параметри місця і допомагають перевезти обладнання та працівників на нове місце.

Для цього уряд планує задіяти як державні, так і приватні логістичні компанії. Кожне перевезення супроводжує відповідальний депутат або місцевий депутат-мажоритарник.

За інформацією Економічної правди 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Індексація зарплати 2025

Про правила для нарахування індексації у 2025 році та як індексувати зарплату протягом 2025 року, якщо оклад змінюється – роз'яснить експерт на прикладах у статті.
106630

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
405859

Зразки наказів про звільнення

Треба наказ про звільнення? Скачайте готові зразки наказів про звільнення: типові формулювання для різних ситуацій — від звільнення за власним бажанням до скорочення штату.
96

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
180298

Розробляємо первинні документи для обліку запасів

Нові типові форми первинних документів для обліку господарських операцій із запасами діють з початку 2023 року. Тож установи мають їх використовувати, а за галузевої потреби розробити та затвердити додаткові самостійно. Як визначити реквізити та форму, читайте у статті.
6709

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді