Евакуація бізнесу: як працюватиме програма уряду

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Евакуація бізнесу: як працюватиме програма уряду

Кабмін запустив програму евакуації приватних підприємств із «гарячих» точок країни до західних областей. Її запровадили, щоб зберегти стратегічно важливі виробництва та робочі місця до повної перемоги України.

У зв’язку з цим виникає питання щодо алгоритму дій для «економічної евакуації».

Офіційних документів ще не опублікували, але вже зараз уряд відповів на найактуальніші запитання.

Хто може скористатися

Будь-яке підприємство, що розміщене в зоні ризику та активних бойових дій. Учасником може бути не лише велике виробництво, а й маленькі бізнеси, що мають у штаті 10—20 людей.

Допомогу держави для вимушеного релокейту насамперед отримають стратегічно важливі підприємства та підприємства, які виробляють товари першої потреби (хліб та інша їжа, питна вода, одяг тощо), аби забезпечити потреби цивільного населення, військових та бійців тероборони.

Як оформити заявку на евакуацію

Власник або менеджер підприємства, яке не може працювати через військові дії, але хоче і може продовжувати роботу в іншому місці, має заповнити анкету з інформацією про підприємство.

В анкеті зазначте, де розташоване підприємство, що виробляє, скільки працівників і членів сімей бажаєте перевезти, які приміщення, виробничі та логістичні ресурси потрібні для повноцінної роботи.

Як приймають заявки

Усі заявки працівники Міністерства економіки збирають у таблиці та визначають відповідність підприємства критеріям пріоритетності.

З усіма бізнесами, які подадуть заявку на евакуацію, обов’язково зв’яжуться.

Як перевезти бізнес

Після підтвердження заявки й уточнення всіх деталей організаційна група разом з Мінекономіки та відповідною військово-цивільною адміністрацією у західних областях України знаходять приміщення, які відповідають потребам для розгортання відповідного підприємства.

Далі з підприємством погоджують параметри місця і допомагають перевезти обладнання та працівників на нове місце.

Для цього уряд планує задіяти як державні, так і приватні логістичні компанії. Кожне перевезення супроводжує відповідальний депутат або місцевий депутат-мажоритарник.

За інформацією Економічної правди 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
171123

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44860

Погодинна оплата праці 2025/2026: формула, приклади і особливості з ЄСВ

Потрібно розрахувати зарплату за погодинною оплатою праці у 2025–2026 роках? У цьому огляді — формула, приклад нарахування, роз’яснення щодо мінімальної зарплати, бази ЄСВ та погодинної оплати викладачів
157225

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83492

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді