Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки подання

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Під час воєнного стану бізнес можна вести на підставі декларацій про госпдіяльність

Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки подання

На час воєнного стану провадити господарську діяльність можна без отримання дозволів, інших документів дозвільного характеру, ліцензій, на підставі декларації про провадження господарської діяльності. Декларації подають до Мінекономіки, а суб’єкти господарювання, що здійснюють охоронну діяльність, — до МВС.

Перелік відомостей, які вносять до декларації

Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняВідомості про суб’єкта господарювання:

  • для юридичної особи — організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (у разі наявності), код ЄДРПОУ та місцезнаходження;
  • для ФОП — прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта громадянина України (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України) та місце проживання.
Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняВідомості про фактичну адресу (адреси) провадження господарської діяльності.
Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняНазва виду господарської діяльності, який провадять.
Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняНазва дозвільного документа (назви дозвільних документів) на заміну якого (яких) на період воєнного стану подана декларація.

·Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняВідмітка про ознайомлення суб’єкта господарювання з вимогами законодавства, які встановлюють вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, отриманню документа дозвільного характеру, іншого результату надання публічної послуги, на заміну якого подав декларацію, та зобов’язується їх виконувати.

Подання декларації

Декларація подається за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності:

  • в електронній формі — через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема через мобільний додаток Порталу Дія;
  • у паперовій формі — через центр надання адміністративних послуг, подана особисто суб’єктом господарювання або уповноваженою особою, надіслана поштою;

Після припинення скасування воєнного стану суб’єкти господарювання, які набули право на провадження господарської діяльності на підставі декларації, у разі відсутності відповідних дозвільних документів невідкладно, але не пізніше одного місяця звертаються до відповідних органів ліцензування, дозвільних органів і отримують ці документи в порядку, строки та на умовах, передбачених законодавством, без зупинення (припинення) їх діяльності.

Перебіг строків

На період воєнного стану зупиняється перебіг строків звернення за отриманням публічних послуг, визначених законодавством. Строки дії діючих строкових ліцензій та документів дозвільного характеру автоматично продовжуються на період воєнного стану.

Повідомлення про набуття права на провадження діяльності

Мінекономіки у період воєнного стану, а також протягом одного тижня з дня припинення чи скасування воєнного стану щодня повідомляє відповідним органам

ліцензування, дозвільний орган про суб’єктів господарювання, які набули право на провадження господарської діяльності на підставі декларації, види господарської діяльності, які ними провадяться, та їх місцезнаходження, шляхом перенаправлення отриманих декларацій.

Постанова КМУ від 18.03.2022 № 314

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Оренда державного та комунального майна в Україні у 2025 році

Процедура оренди державного та комунального майна для державних органів, ОМС та бюджетних установ у 2025 році має чітке правове регулювання. У статті розглянемо, які нормативні документи застосовуються, особливості укладення договору оренди, а також нюанси, які діють під час воєнного стану.
3875

Щорічні додаткові відпустки 2025: правила й приклади для бюджетників

Окрім основної відпустки чимало бюджетників мають додаткові відпустки. Одна з них — щорічна додаткова відпустка, наприклад за вислугу років. У статті говоримо, як надавати такі відпустки, чим щорічні додаткові відпустки відрізняються від щорічних основних відпусток та інших додаткових відпусток. У пригоді стануть і приклади — беріть у роботу і нехай працюється легше!
59002

Відпустка без збереження заробітної плати: порядок, тривалість і приклади

Бувають обставини, коли відпустка без збереження заробітної плати — єдиний вихід як для працівника, так і для роботодавця. У консультації розглянемо, кому надають таку відпустку під час воєнного стану, яка її максимальна тривалість та як усе це оформити.
129099

Графік документообігу бюджетної установи: зразок і правила заповнення

Шукаєте ефективний спосіб організувати документообіг у бюджетній установі? У статті розповімо, як правильно побудувати графік документообігу з урахуванням вимог законодавства та реальних потреб установи. Практичний акцент, чітка структура та приклад для скачування — усе для того, щоб ви могли швидко впровадити зміни у своїй роботі.
1217

Як перевести держслужбовця з РДА в орган місцевого самоврядування

Держслужбовців можуть переводити з районних держадміністрацій до органів місцевого самоврядування. У статті розберемо порядок переведення, як оформити контракт, що писати в трудовій книжці та як діяти з рангом держслужбовця
8023

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді