Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки подання

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Під час воєнного стану бізнес можна вести на підставі декларацій про госпдіяльність

Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки подання

На час воєнного стану провадити господарську діяльність можна без отримання дозволів, інших документів дозвільного характеру, ліцензій, на підставі декларації про провадження господарської діяльності. Декларації подають до Мінекономіки, а суб’єкти господарювання, що здійснюють охоронну діяльність, — до МВС.

Перелік відомостей, які вносять до декларації

Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняВідомості про суб’єкта господарювання:

  • для юридичної особи — організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (у разі наявності), код ЄДРПОУ та місцезнаходження;
  • для ФОП — прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта громадянина України (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України) та місце проживання.
Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняВідомості про фактичну адресу (адреси) провадження господарської діяльності.
Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняНазва виду господарської діяльності, який провадять.
Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняНазва дозвільного документа (назви дозвільних документів) на заміну якого (яких) на період воєнного стану подана декларація.

·Бізнес на підставі декларацій - основні правила та строки поданняВідмітка про ознайомлення суб’єкта господарювання з вимогами законодавства, які встановлюють вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, отриманню документа дозвільного характеру, іншого результату надання публічної послуги, на заміну якого подав декларацію, та зобов’язується їх виконувати.

Подання декларації

Декларація подається за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності:

  • в електронній формі — через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема через мобільний додаток Порталу Дія;
  • у паперовій формі — через центр надання адміністративних послуг, подана особисто суб’єктом господарювання або уповноваженою особою, надіслана поштою;

Після припинення скасування воєнного стану суб’єкти господарювання, які набули право на провадження господарської діяльності на підставі декларації, у разі відсутності відповідних дозвільних документів невідкладно, але не пізніше одного місяця звертаються до відповідних органів ліцензування, дозвільних органів і отримують ці документи в порядку, строки та на умовах, передбачених законодавством, без зупинення (припинення) їх діяльності.

Перебіг строків

На період воєнного стану зупиняється перебіг строків звернення за отриманням публічних послуг, визначених законодавством. Строки дії діючих строкових ліцензій та документів дозвільного характеру автоматично продовжуються на період воєнного стану.

Повідомлення про набуття права на провадження діяльності

Мінекономіки у період воєнного стану, а також протягом одного тижня з дня припинення чи скасування воєнного стану щодня повідомляє відповідним органам

ліцензування, дозвільний орган про суб’єктів господарювання, які набули право на провадження господарської діяльності на підставі декларації, види господарської діяльності, які ними провадяться, та їх місцезнаходження, шляхом перенаправлення отриманих декларацій.

Постанова КМУ від 18.03.2022 № 314

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

ПСП 2025/2026: кому і як надавати

Податкова соціальна пільга у 2025 та 2026 році надає можливість зменшити розмір ПДФО. Хто має право на ПСП 2025/2026, як її застосовувати, для кого призначена «дитяча» ПСП та який її розмір, які документи потрібні для застосування такої ПСП, які коди ознак ПСП застосовувати при складанні Додатка 4ДФ Податкового розрахунку — відповіді на ці питання у даному огляді
126375

Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету 2026

Складають паспорт бюджетної програми місцевого бюджету усі головні розпорядники за коштами місцевого бюджету. Розкажемо про особливості заповнення, внесення змін та термін затвердження
70141

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
183730

Оплата праці педагогічних працівників: посадові оклади 2025/2026 року

Розміри окладів педагогічних працівників у 2025/2026 році визначаються за ЄТС. Про по посадові оклади педпрацівників, учителів ДЮСШ і науково-педагогічних працівників поговоримо у статті. Також маємо приклади нарахування зарплати педпрацівникам, що допоможуть вирішити ваші робочі ситуації
429434

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
51419

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді