Розрахунки через РРО, якщо немає світла

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Розрахунки через РРО, якщо немає світла

Суб’єкти господарювання, які продають товари / надають послуги у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також приймають готівку для подальшого її переказу, зобов’язані:

  • проводити розрахункові операції* на повну суму покупки / надання послуги через реєстратори розрахункових операцій (РРО) або програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО);
  • створювати у паперовій або електронній формі відповідні розрахункові документи, що підтверджують проведення розрахункової операції. А у випадках, що передбачає Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі — Закон № 265), — застосовувати зареєстровані в установленому порядку розрахункові книжки.

РРО слід зареєструвати, опломбувати в установленому порядку та перевести у фіскальний режим роботи, а ПРРО — зареєструвати на фіскальному сервері органу контролю (п. 1 ст. 3 Закону № 265). Використовувати ПРРО під час оптової чи роздрібної торгівлі пальним — заборонено.

Податківці ГУ ДПС у Дніпропетровській області зауважили, що на період воєнного стану не застосовують санкції за порушення вимог Закону № 265. Виняток — санкції за порушення порядку проведення розрахункових операцій за продажу підакцизних товарів (п. 12 розд. ІІ Закону № 265 з урахуванням змін, що передбачають Закони України «Про винесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 03.03.2022 № 2118-ІХ та «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 № 2120-IX; далі — Закон № 2120).

Закон № 2120 передбачає, що на період дії режиму воєнного, надзвичайного стану або обставин непереборної сили:

  • проводити розрахункові операції в режимі офлайн та використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, що сформував фіскальний сервер органу контролю, можна з перевищенням строків, що передбачає стаття 5 Закону № 265. Нагадаємо, суб’єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, що їх сформував фіскальний сервер органу контролю, не більше 168 годин протягом календарного місяця (ст. 5 Закону № 265);
  • не діє абзац сьомий статті 5 Закону № 265. Нагадаємо, ця норма забороняє використовувати ПРРО, коли відсутній зв’язок між ПРРО та фіскальним сервером органу контролю без отриманого діапазону фіскальних номерів, що сформував фіскальний сервер (п. 13 розд. ІІ Закону № 265).

За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету 2026

Складають паспорт бюджетної програми місцевого бюджету усі головні розпорядники за коштами місцевого бюджету. Розкажемо про особливості заповнення, внесення змін та термін затвердження
70030

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році.
183418

Оплата праці педагогічних працівників: посадові оклади 2025/2026 року

Розміри окладів педагогічних працівників у 2025/2026 році визначаються за ЄТС. Про по посадові оклади педпрацівників, учителів ДЮСШ і науково-педагогічних працівників поговоримо у статті. Також маємо приклади нарахування зарплати педпрацівникам, що допоможуть вирішити ваші робочі ситуації
426708

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
51002

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді