Розрахунки через РРО, якщо немає світла

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Розрахунки через РРО, якщо немає світла

Суб’єкти господарювання, які продають товари / надають послуги у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також приймають готівку для подальшого її переказу, зобов’язані:

  • проводити розрахункові операції* на повну суму покупки / надання послуги через реєстратори розрахункових операцій (РРО) або програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО);
  • створювати у паперовій або електронній формі відповідні розрахункові документи, що підтверджують проведення розрахункової операції. А у випадках, що передбачає Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі — Закон № 265), — застосовувати зареєстровані в установленому порядку розрахункові книжки.

РРО слід зареєструвати, опломбувати в установленому порядку та перевести у фіскальний режим роботи, а ПРРО — зареєструвати на фіскальному сервері органу контролю (п. 1 ст. 3 Закону № 265). Використовувати ПРРО під час оптової чи роздрібної торгівлі пальним — заборонено.

Податківці ГУ ДПС у Дніпропетровській області зауважили, що на період воєнного стану не застосовують санкції за порушення вимог Закону № 265. Виняток — санкції за порушення порядку проведення розрахункових операцій за продажу підакцизних товарів (п. 12 розд. ІІ Закону № 265 з урахуванням змін, що передбачають Закони України «Про винесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 03.03.2022 № 2118-ІХ та «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 № 2120-IX; далі — Закон № 2120).

Закон № 2120 передбачає, що на період дії режиму воєнного, надзвичайного стану або обставин непереборної сили:

  • проводити розрахункові операції в режимі офлайн та використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, що сформував фіскальний сервер органу контролю, можна з перевищенням строків, що передбачає стаття 5 Закону № 265. Нагадаємо, суб’єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, що їх сформував фіскальний сервер органу контролю, не більше 168 годин протягом календарного місяця (ст. 5 Закону № 265);
  • не діє абзац сьомий статті 5 Закону № 265. Нагадаємо, ця норма забороняє використовувати ПРРО, коли відсутній зв’язок між ПРРО та фіскальним сервером органу контролю без отриманого діапазону фіскальних номерів, що сформував фіскальний сервер (п. 13 розд. ІІ Закону № 265).

За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Виплати підприємцям у Додатку 4ДФ

Чотири приклади заповнення Додатку 4ДФ, коли виплачуєте працівнику, який є фізособою-підприємцем, заробітну плату, орендну плату, винагороду за цивільно-правовим договором чи оплату за товар
7960

Індекс інфляції 2026 для індексації зарплати

Індекс інфляції в роботі бухгалтера нерозривно пов’язаний із індексацією зарплати. Розповідаємо, як розраховують індекси інфляції та як вони впливають на індексацію зарплати. Усі індекси інфляцій, які опублікував Держстат за місяцями поточного року, а також таблицю індексації з порахованими сумами індексації для кожного місяця — у статті для вас
27914

Лікарняний після звільнення в Додатку Д1

Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
91

Меморіальний ордер № 17

Меморіальний ордер № 17 використовують, щоб відображати господарські операції у бюджетних установах, які не фіксують у меморіальних ордерах № 1–16, а також для операцій, за якими не потрібно складати накопичувальні відомості та зведення.
68

Бюджетна звітність 2026: форми та правила складання

Бюджетна звітність бюджетних установ як була, так і залишається цілим набором звітів щодо стану виконання бюджету. У частині аспектів вона перетинаєтьсяз фінансовою звітністю, але є самостійним джерелом інформації для державних аудиторів. Форми, строки та правила складання бюджетних звітів у 2026 році — у цьому огляді
69765

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді