⚡️ ЯК ЗМІНИЛИСЯ ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ З 24 БЕРЕЗНЯ ⚡️
Чи може керівник відмовити держслужбовцю у звільненні за власним бажанням, враховуючи режим воєнного стану?
Державний службовець має право звільнитися зі служби за власним бажанням, попередивши про це суб’єкта призначення у письмовій формі не пізніш як за 14 к. дн. до дня звільнення. Також державний службовець може бути звільнений до закінчення двотижневого строку, передбаченого частиною першою цієї статті, в інший строк за взаємною домовленістю із суб’єктом призначення, якщо таке звільнення не перешкоджатиме належному виконанню обов’язків державним органом. Суб’єкт призначення зобов’язаний звільнити державного службовця у строк, визначений у поданій ним заяві, у випадках, передбачених законодавством про працю (ст. 86 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII; далі – Закон № 889).
Тому керівник державної служби не може відмовити державному службовцю у звільненні за власним бажанням.
Чи є обмеження щодо переведення на рівнозначну посаду державної служби в умовах дії воєнного стану?
Обмежень чи заборон щодо переведення на рівнозначну посаду державної служби в умовах дії воєнного стану законодавством не передбачено.
Таким чином, переведення на рівнозначну або нижчу вакантну посаду в тому самому чи іншому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), здійснюють на загальних підставах відповідно до статті 41 Закону № 889.
Яким чином вручати попередження про звільнення, передбачене частиною третьою статті 87 Закону № 889, державному службовцю, який працює дистанційно?
Передати попередження про наступне вивільнення відповідно до статті 87 Закону № 889 державному службовцю, який виконує завдання за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу (працює надомно), можна поштою, в тому числі з використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку.
До тексту попередження про наступне вивільнення доцільно включити інформацію, що ненадання згоди на переведення запропоновану посаду протягом встановленого (щонайменше тридцятиденного) строку вважатиметься відмовою від такого переведення.
З огляду на ситуацію, яка наразі існує в країні, в НАДС вважають за доцільне пересвідчитись (зокрема, шляхом особистої комунікації), що державний службовець дійсно ознайомлений з повідомленням про наступне вивільнення і з пропозицією іншої посади.
Чи можна вважати відсутність зворотного зв’язку від працівника на попередження про його звільнення відмовою від переведення на запропоновану посаду, а якщо ні – то яким чином підтверджується отримання від працівника відмови від переведення на запропоновану посаду?
З огляду на заборону переведення державного службовця на іншу посаду без його згоди, на думку НАДС, ненадання державним службовцем, якого попереджено про наступне вивільнення, згоди на переведення на іншу посаду протягом визначеного строку, може вважатись відмовою від запропонованої посади.
Мінімальний термін для попередження про наступне вивільнення становить 30 к. дн. до фактичного звільнення (ст. 87 Закону № 889). Максимальний термін для такого попередження законодавством не встановлений.
Тому керівник державної служби не має обов’язку прийняти рішення про звільнення або переведення на іншу посаду державного службовця, якому вручено відповідне попередження, в останній день тридцятиденного строку.
Як призупинити трудові відносини з працівником, якого не можете забезпечити роботою або який не має змоги працювати. Це нова кадрова процедура, що діє тільки під час війни.
Наші спільний опір, щоденна боротьба наших хлопців та дівчат на передовій і наша надважка робота в тилу приносить свої результати. Ворог знесилений, а ми втримуємо економіку України на гідному рівні, навіть у такі скрутні часи. Тому надаємо вам знижку в 40% для передплати фахових видань >«Головбух: БЮДЖЕТ» та «Головбух: ПРАЦЯ та ЗАРПЛАТА» на рік. Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з вашим менеджером, телефонуйте: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні). Миру нам. Тримаймо рівень!