Які строки звітування та сплати внеску на працевлаштування осіб з інвалідністю діють у 2026 році

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Із 01.01.2026 роботодавці подають звіт про нарахування та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю протягом 40 календарних днів після завершення кварталу. Суму внеску вони сплачують протягом 10 календарних днів після граничної дати подання звіту, а базовим звітним періодом є календарний квартал

Які строки звітування та сплати внеску на працевлаштування осіб з інвалідністю діють у 2026 році

Як підготувати бюджетний запит на 2027 рік

ДПС нагадує, з 01.01.2026 введений в дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю» від 15.01.2025 № 4219-IХ (далі — Закон № 4219), яким внесені зміни до порядку працевлаштування осіб з інвалідністю, зокрема, до Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 № 875-XІІ (далі — Закон № 875).

Водночас на період адміністрування податковими органами внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю (з дати початку і до дати припинення адміністрування з одночасною передачею цієї функції ПФУ та його територіальним органам) окремі норми Закону № 875 діють у редакції, визначеній Законом № 4219.

Статтю 18 прим. 2 Закону № 875 застосовують з урахуванням таких особливостей (відповідно до пп. 1 ч. 2 розд. ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 4219).

Роботодавці/платники внеску зобов’язані:

  • своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати внесок до територіального органу податкового органу за основним місцем обліку платника внеску;
  • подавати звітність про нарахування, обчислення та сплату внеску в розмірах, визначених відповідно до Закону № 875, до податкового органу за основним місцем обліку платника внеску у строки та в порядку, встановлені Законом № 875. Форма, за якою подається звітність про нарахування, обчислення та сплату внеску, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Платники внеску складають звіти про нарахування, обчислення та сплату внеску за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу, до податкових органів та сплачують внесок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання звіту.

При цьому сума внеску обчислюється роботодавцями за звітний квартал. Базовий звітний період дорівнює календарному кварталу.

Читайте також Внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю: суми штрафів за несплату. 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняний після звільнення в Додатку Д1

Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
73

Податкова декларація з рентної плати — заповнення від експерта

Підкажемо, як скласти розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води, аби уникнути можливих помилок. Також надаємо актуальні бланки декларації з рентної плати та розрахунків до неї
16904

Як виправити помилку у рядках 091—111 Податкового розрахунку

Правильність заповнення кожного реквізиту податкової звітності є запорукою відсутності претензій з боку контролюючих органів. Однак на практиці нерідко виникають ситуації, коли після подання Податкового розрахунку виявляються помилки в його заголовній (вступній) частині. У цій статті розглянемо механізм коригування відомостей у рядках 091—111, правові наслідки таких помилок та практичні рекомендації щодо дій бухгалтера
440

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді