Аудитори визнають, що моніторинг — ефективний засіб у запобіганні порушенням. Однак треба ще вдосконалити:
- функціональні можливості електронного кабінету — практична робота в ньому виявила чимало проблем та недоліків, які потребують технічного розв’язання;
- ризикорієнтовану систему відбору процедур — технічні можливості ЕСЗ не дають змоги впровадити автоматичні індикатори ризиків, які свідчили б про наявність ознак порушень під час кваліфікації учасників та подальшого вибору переможця.
Перелік автоматичних індикаторів ризиків
Найефективніші результати мав моніторинг, проведений за інформацією із електронної системи закупівель.
Держаудитслужба наразі надіслала Мінекономрозвитку низку пропозицій, аби вдосконалити проведення та реалізацію моніторингу закупівель, механізм попередження порушень та посилити відповідальність замовників за невиконання ними вимог законодавства.
У разі таких порушень, як закупівля товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур та неоприлюднення, порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства, органи держфінконтролю можуть складати протокол про адміністративне правопорушення за статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Однак доволі часто зробити це їм не вдається через брак доступу до необхідних персональних даних порушників.
Джерело: Єдиний вебпортал органів виконавчої влади України