Для підвищення ефективності та результативності використання коштів держбюджету за рішенням Уряду проводяться огляди витрат держбюджету. Організаційно-методологічні засади проведення цих оглядів витрат згідно з частиною 10 статті 20 Бюджетного кодексу України визначає Мінфін.
Мінфін оприлюднив для обговорення проєкт наказу, яким:
- затверджено загальні вимоги до проведення оглядів витрат державного бюджету;
- визначено форму звіту про огляд витрат державного бюджету (додаток до цих вимог).
Під час ініціювання, організації та проведення оглядів витрат держбюджету ці вимоги застосовуватиме:
- Мінфін і головні розпорядники;
- відповідальні головні розпорядники — головні розпорядники, яких Уряд уповноважив провести огляд витрат держбюджету;
- робочі групи з проведення огляду витрат у відповідних сферах.
Огляд витрат застосовують для:
- вирішення проблеми у відповідній сфері;
- удосконалення існуючого механізму реалізації державної політики у сфері;
- покращення якості надання публічних послуг або отримання більшого результату при використанні визначеного обсягу бюджетних коштів;
- винайдення способів економії бюджетних коштів для їх спрямування на інші пріоритетні напрями діяльності відповідального головного розпорядника.
Алгоритм, за яким оглядатимуть витрати держбюджету, такий:
- вибір сфери та визначення цілі огляду витрат;
- формування робочої групи;
- розробка плану-графіка проведення огляду витрат;
- оцінка ефективності реалізації державної політики й відповідних витрат держбюджету;
- розробка варіантів досягнення цілі огляду витрат;
- підготовка звіту про огляд витрат, його подання до Уряду, публікація.
Із проєкту наказу Мінфіну «Про огляди витрат державного бюджету»
Одна з новацій бюджетного законодавства — середньострокове бюджетне планування. Експерт пояснив, як його втілюватимуть для місцевих бюджетів та які документи складатимуть розпорядники бюджетних коштів за його результатами