Фахівці Держпраці пояснили, чи потрібно під час оформлення працівника на роботу за сумісництвом вимагати від нього трудову книжку.
Трудові книжки зберігають за основним місцем роботи працівника відповідно до постанови КМУ «Про трудові книжки працівників» від 27.04.1993 № 301. У період роботи їх не видають працівникові.
Роботу за сумісництвом врегульовує Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затверджене наказом Мінпраці, Мін'юсту та Мінфіну від 28.06.1993 № 43 (далі — Положення).
Положення встановлює, що під час прийняття на роботу за сумісництвом роботодавець має право вимагати від працівника пред'явити паспорт, диплом або інший документ про здобуту освіту чи професійну підготовку.
Отож вимоги пред'являти трудову книжку під час оформлення на роботу за сумісництвом нормативні документи не містять.
Джерело: Управління Держпраці у Кіровоградській області
Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт