Президент підписав закон, що удосконалює публічні закупівлі

Президент України 16 жовтня підписав Закон, що вносить зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель.

Закон містить нову редакцію Закону України «Про публічні закупівлі». Він набере чинності через 6 місяців з дня офіційного опублікування.

Мета таких новацій — ефективне, прозоре та якісне проведення публічних закупівель, запобігання проявам корупції, розвиток конкурентного середовища та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель.

Президент підписав закон, що удосконалює публічні закупівлі

Які зміни чекають на замовника

Нововведення можна розділити за головними напрямами:

1. професіоналізація закупівель
  • поступовий перехід від тендерних комітетів до уповноважених осіб — до 1 січня 2022 року;
  • оплата роботи уповноважених осіб;
  • тестування рівня знань уповноважених осіб;
2. гармонізація законодавчих норм з міжнародними стандартами
  • нова конкурентна процедура — торги з обмеженою участю;
  • право брати участь у закупівлях об'єднанням підприємств;
  • можливість проводити попередні ринкові консультації з потенційними учасниками;
  • можливість відхиляти тендерні пропозиції учасників з аномально низькою ціною;
  • можливість оцінювати тендерні пропозиції учасників за вартістю життєвого циклу;
3. прозорість і оптимізація допорогових закупівель
  • обов’язкове проведення спрощених закупівель в Prozorro — від 50 тис. грн (раніше — від 200 тис. грн). Це допоможе вивести з тіні понад чверть мільйона закупівель на рік;
  • звітування в Prozorro про всі закупівлі без винятку (раніше — від 50 тис. грн);
  • можливість закупити прості товари через електронні каталоги в Prozorro Market;
4. удосконалення закупівельного процесу
  • можливість для учасників протягом 24 годин виправити незначні помилки в тендерній пропозиції;
  • можливість застосовувати нецінові критерії для всіх закупівель;
5. удосконалення процесу оскарження
  • оплата скарги через систему;
  • повернення плати, якщо АМКУ задовольнив скаргу учасника;
  • неможливість відкликати скаргу;
  • неможливість відмінити тендер під час оскарження;
6. відповідальності за порушення
  • відповідальність керівника замовника за невиконання рішення АМКУ — штраф 85 тис. грн;
  • відповідальність за порушення законодавства про закупівлю, зокрема, за: неправомірно застосовану переговорну процедуру, безпідставне відхилення тендерної пропозиції — штраф від 25,5 тис. грн до 51 тис. грн;
  • відповідальність для керівника замовника — від 34 тис. грн до 170 тис. грн.

Докладніше про запроваджені зміни ми розповіли на вебінарі «16 важливих змін у публічних закупівлях, до яких треба готуватися замовникам».

Як запланувати і реалізувати закупівлі на 2020 рік

Для передплатників журналу "Держзакупівлі" із 17 жовтня 2019 року відкрита Гаряча лінія Держзакупівель.

Маєте запитання, що стосуються Вашої закупівлі?

Телефонуйте за номером 800 211 222

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4778

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1495

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
5951

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4765

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді