У Верховній Раді України розпочато парламентські слухання на тему: «Проблеми формування прожиткового мінімуму в Україні». Під час відкриття слухань Заступниця Голови Верховної Ради Олена Кондратюк наголосила, що бідність все ще залишається загальнонаціональною проблемою в Україні.
«Бідність в сучасному розумінні — це недоступність цілої низки базових соціальних, медичних та IT послуг, автомобіля, смартфона, пральної машини, комп’ютера тощо. Бідність — це коли родини витрачають більшість коштів на продукти харчування. Це життя від зарплати до зарплати, коли немає змоги відкладати гроші на майбутнє і непередбачувані витрати»,
— відзначила Олена Кондратюк.
Віце-спікерка наголосила, що пересічна українська родина витрачає майже 50% своїх коштів на продовольчі товари і харчування, а ще 15% сімейного бюджету йде на оплату комунальних послуг. Залишається зовсім небагато для інших потреб.
«Для України фактичний прожитковий мінімум вже складає 4218 грн. Офіційний з 01.12.2019 — лише 2102 грн. Вже не перший рік цей розрив сягає 50%. Визначений державою споживчий кошик в Україні також не відповідає реаліям сьогодення. Приблизно 40% українців є бідними, бо отримують менше фактично існуючого прожиткового мінімуму»,
— підкреслила Олена Кондратюк.
Вона нагадала, що подолання бідності в усіх її проявах для всіх категорій населення є першочерговим завданням Цілей сталого розвитку ООН до 2030 року. Відповідні зобов’язання також містяться в Європейській соціальній хартії, яку Верховна Рада України ратифікувала у 2006-му році. Угодою про Асоціацію України з ЄС також передбачено покращення соціальних стандартів та забезпечення гідного рівня життя для українців.
«Бідність — загальнонаціональна проблема. Уряд має докласти всіх зусиль для рішучої боротьби з бідністю. Одним з рішень, на якому має наполягати Верховна Рада, повинно стати приведення офіційного прожиткового мінімуму до фактичного»,
— зауважила Заступниця Голови Парламенту Олена Кондратюк.
За інформацією Прес-служби Апарату Верховної Ради України
Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт за № 12000 «Про Державний бюджет України на 2025 рік» враховуючи пропозиції комітету ВРУ з питань бюджету. Наразі документ готується на підпис. Після підписання главою держави та офіційного оприлюднення тексту закону, він набере чинності з 01.01.2025. У статті поговоримо про основні показники Держбюджету 2025.
Як розрахувати відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах? Скачайте Договір відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах.
У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
Реєстрація бюджетних зобов’язань: ➤ термін реєстрації ➤ підтвердні документи для реєстрації ➤ зразок заповнення реєстру бюджетних зобов’язань ➤ зразок заповнення реєстру бюджетних фінансових зобов’язань.
Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2024 року та їх застосування – у цьому огляді.