У Верховній Раді України розпочато парламентські слухання на тему: «Проблеми формування прожиткового мінімуму в Україні». Під час відкриття слухань Заступниця Голови Верховної Ради Олена Кондратюк наголосила, що бідність все ще залишається загальнонаціональною проблемою в Україні.

«Бідність в сучасному розумінні — це недоступність цілої низки базових соціальних, медичних та IT послуг, автомобіля, смартфона, пральної машини, комп’ютера тощо. Бідність — це коли родини витрачають більшість коштів на продукти харчування. Це життя від зарплати до зарплати, коли немає змоги відкладати гроші на майбутнє і непередбачувані витрати»,
— відзначила Олена Кондратюк.
Віце-спікерка наголосила, що пересічна українська родина витрачає майже 50% своїх коштів на продовольчі товари і харчування, а ще 15% сімейного бюджету йде на оплату комунальних послуг. Залишається зовсім небагато для інших потреб.
«Для України фактичний прожитковий мінімум вже складає 4218 грн. Офіційний з 01.12.2019 — лише 2102 грн. Вже не перший рік цей розрив сягає 50%. Визначений державою споживчий кошик в Україні також не відповідає реаліям сьогодення. Приблизно 40% українців є бідними, бо отримують менше фактично існуючого прожиткового мінімуму»,
— підкреслила Олена Кондратюк.
Вона нагадала, що подолання бідності в усіх її проявах для всіх категорій населення є першочерговим завданням Цілей сталого розвитку ООН до 2030 року. Відповідні зобов’язання також містяться в Європейській соціальній хартії, яку Верховна Рада України ратифікувала у 2006-му році. Угодою про Асоціацію України з ЄС також передбачено покращення соціальних стандартів та забезпечення гідного рівня життя для українців.
«Бідність — загальнонаціональна проблема. Уряд має докласти всіх зусиль для рішучої боротьби з бідністю. Одним з рішень, на якому має наполягати Верховна Рада, повинно стати приведення офіційного прожиткового мінімуму до фактичного»,
— зауважила Заступниця Голови Парламенту Олена Кондратюк.
За інформацією Прес-служби Апарату Верховної Ради України
Державний бюджет — це бюджет країни і його визначають у відповідному законі, який приймає Верховна Рада. Бюджет села, селища, міста визначає відповідна місцева рада у рішенні про місцевий бюджет. Що це за рішення, яка його структура, хто його складає та як його приймають розглянемо далі
Експерт підкаже терміни реєстрації бюджетних зобов’язань та необхідні для цього підтвердні документи. Тримайте чотири приклади оформлення бюджетних зобов’язань, щоб уникнути помилок.
Бюджетний запит — це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів — питання цього огляду.
Коли можна вносити зміни до кошторису бюджетної установи та як правильно це зробити — далі у огляді
Складають паспорт бюджетної програми місцевого бюджету усі головні розпорядники за коштами місцевого бюджету. Розкажемо про особливості заповнення, внесення змін та термін затвердження