У Верховній Раді України розпочато парламентські слухання на тему: «Проблеми формування прожиткового мінімуму в Україні». Під час відкриття слухань Заступниця Голови Верховної Ради Олена Кондратюк наголосила, що бідність все ще залишається загальнонаціональною проблемою в Україні.

«Бідність в сучасному розумінні — це недоступність цілої низки базових соціальних, медичних та IT послуг, автомобіля, смартфона, пральної машини, комп’ютера тощо. Бідність — це коли родини витрачають більшість коштів на продукти харчування. Це життя від зарплати до зарплати, коли немає змоги відкладати гроші на майбутнє і непередбачувані витрати»,
— відзначила Олена Кондратюк.
Віце-спікерка наголосила, що пересічна українська родина витрачає майже 50% своїх коштів на продовольчі товари і харчування, а ще 15% сімейного бюджету йде на оплату комунальних послуг. Залишається зовсім небагато для інших потреб.
«Для України фактичний прожитковий мінімум вже складає 4218 грн. Офіційний з 01.12.2019 — лише 2102 грн. Вже не перший рік цей розрив сягає 50%. Визначений державою споживчий кошик в Україні також не відповідає реаліям сьогодення. Приблизно 40% українців є бідними, бо отримують менше фактично існуючого прожиткового мінімуму»,
— підкреслила Олена Кондратюк.
Вона нагадала, що подолання бідності в усіх її проявах для всіх категорій населення є першочерговим завданням Цілей сталого розвитку ООН до 2030 року. Відповідні зобов’язання також містяться в Європейській соціальній хартії, яку Верховна Рада України ратифікувала у 2006-му році. Угодою про Асоціацію України з ЄС також передбачено покращення соціальних стандартів та забезпечення гідного рівня життя для українців.
«Бідність — загальнонаціональна проблема. Уряд має докласти всіх зусиль для рішучої боротьби з бідністю. Одним з рішень, на якому має наполягати Верховна Рада, повинно стати приведення офіційного прожиткового мінімуму до фактичного»,
— зауважила Заступниця Голови Парламенту Олена Кондратюк.
За інформацією Прес-служби Апарату Верховної Ради України
Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації
З 28 серпня 2025 року Господарський кодекс офіційно втрачає чинність. Що це означає на практиці? Як працювати без нього та до чого готуватися бюджетникам? У статті — коротко про головне, а також відповіді експертів на найактуальніші запитання.
Державний бюджет — це бюджет країни і його визначають у відповідному законі, який приймає Верховна Рада. Бюджет села, селища, міста визначає відповідна місцева рада у рішенні про місцевий бюджет. Що це за рішення, яка його структура, хто його складає та як його приймають розглянемо далі.
Бюджетний запит — це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів — питання цього огляду.
В основу процесу складання місцевих бюджетів, їхнього виконання та звітування покладений програмно-цільовий метод (ПЦМ). Що це таке та яка бюджетна документація з цим методом пов’язана — у цьому огляді