Що вважати форс-мажором у зв'язку з карантином — роз’яснення ТПП

Через загрозу епідемії коронавірусної інфекції в Україні та поширення COVID-19 не всі суб’єкти господарювання зможуть виконати свої зобов’язаня перед контрагентами.

СКАЧАТИ ПАМ’ЯТКУ: Міфи і правда про коронавірус

З огляду на це Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (Covid-19)» від 17.03.2020 № 530-IX.

Він вносить зміни до Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні». А саме у частині 2 статті 14-1 чітко прописує, що «карантин, впроваджений Кабінетом Міністрів України», належить до форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили; далі — форс-можорні обставини ).

Що вважати форс-мажором у зв'язку з карантином — роз’яснення ТПП

Як тепер діяти суб’єктам господарювання — роз’яснює ТПП України.

  1. Сторона, для якої виникли ці обставини, зобов’язана у будь-якій формі повідомити про їх виникнення іншу сторону.
  2. Щоб урегулювати відносини сторін за договорами, слід укласти додаткові угоди до договору про перенесення строків зобов’язань. Це автоматично усуне порушення строків виконання договірних зобов’язань та не потребуватиме засвідчення форс-мажорних обставин ТПП України або уповноваженою нею регіональною ТПП
  3. Сертифікат про форс-мажорні обставини є підставою для звільнення від відповідальності за невиконання/неналежного виконання зобов’язань на територіїУкраїни.
  4. Щоб за потреби отримати Сертифікат у зв’язку з введеним карантином, слід подати до ТПП України заяву за стандартною процедурою засвідчення форс-мажорних обставин, встановленою Регламентом, затвердженим рішенням Президії ТПП України від 18.12.2014 № 44(5).
  5. ТПП України спрощує подачу заяв їх можна подавати в електронному варіанті на офіційні електронні адреси регіональних ТПП. Разом із заявою слід подати мінімальний пакет документів копію договору, копії наказу (розпорядження) та повідомлень (сповіщення іншої сторони).

Не належить до форс-мажорних обставин:

  • зростання офіційного та комерційного курсів іноземної валюти до національної валюти;
  • дефолт;
  • фінансова та економічна криза;
  • відсутність у боржника необхідних коштів;
  • недодержання/порушення своїх обов'язків контрагентом боржника;
  • відсутність на ринкупотрібних для виконання зобов’язання товарів.

За матеріалами офіційного сайту ТПП України

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
409332

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
180858

Заява про відкриття та закриття рахунків

Відкриття та закриття рахунків актуально на початку та в кінці року, а також в процесі реорганізації або утворення бюджетної установи. Тримайте зразки заяви про відкриття та закриття рахунків.
50182

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях.
23086

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді