Нещодавно Держпраці започатковано новий сервіс для працівників та роботодавців — «інтерактивний інспектор», який дозволяє отримати відповіді на нагальні питання, що турбують обидві сторони трудового договору.
Протягом тижня з моменту впровадження цього сервісу посадовими особами територіальних управлінь Держпраці надано консультацій, роз’яснень з питань законодавства про працю, охорону, гігієну праці та надання адміністративних послуг 13 994 громадянам та представникам роботодавців, зокрема, з питань:
- праці — 8479;
- охорони та гігієни праці — 5060;
- надання адміністративних послуг — 455.
Стосовно додержання законодавства про працю найбільше звернень надходило з питань:
- оплати праці — 2808;
- надання відпусток, у т. ч. щодо примушення до написання заяв на відпустки без збереження заробітної плати — 2120;
- оформлення трудових відносин — 874;
- звільнення, зокрема щодо примушення до написання заяв на звільнення — 816.
Щодо дотримання законодавства з питань охорони та гігієни праці найчастіше порушувалися питання:
- порядку організації медичних оглядів працівників — 1114;
- отримання дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки — 525;
- порядку проведення атестації робочих місць — 521;
- забезпечення працівників засобами індивідуального захисту — 467.
Скориставшись функцією «інтерактивний інспектор» можна оперативно одержати відповіді на усі питання, які потребують нагального розгляду, а також консультації та рекомендації від спеціалістів з питань, що належать до компетенції Держпраці, з метою недопущення порушень, усунення яких у подальшому буде потребувати набагато більше зусиль і фінансових витрат.