– У новій програмі є питання аудиту коштів, витрачених на боротьбу з коронавірусом? З неофіційних джерел я чув, що МВФ не дуже сподобалася ідея з окремим фондом у державному бюджеті. Ви теж не були прихильником цього...
– Я не був «happy» з самого початку від цієї ідеї.
– У чому ризик?
– МВФ хвилювався, що фонду по боротьбі з COVID-19, враховуючи «коронакризу» і спрощені держзакупівлі, загрожує нецільове використання. Ми говоримо: давайте разом придумаємо механізм, щоб уникнути цього. Ми розуміємо, що в умовах швидкого проведення закупівель можливі зловживання.
Вони хотіли, щоб аудит робила «велика четвірка» (чотири найбільші в світі компанії, що надають аудиторські та консалтингові послуги: Deloitte, PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young, KPMG, – ред.).
Ми сказали, що це неможливо, тому що мова йде про державні кошти. Хто буде платити і за якою методологією вони проводитимуть аудит? Ми запропонували, що це повинна бути Держаудитслужба.
– Але Держаудитслужба підпорядковується Уряду.
– Мінфіну конкретно.
– А Рахункова палата? Вона підзвітна Парламенту. І тому у неї немає конфлікту інтересів.
– У МВФ погодилися на варіант проведення аудиту Держаудитслужбою. Ми зобов’язалися розкрити інформацію до кінцевих бенефіціарів і власників кожної закупівлі.
– Коли будуть результати аудиту? Його оприлюднять або тільки покажете МВФ?
– Ми вже зробили кілька кроків для того, щоб показати прозорість. За ініціативою Мінфіну прийняли постанову Кабміну, яка розкриває бенефіціарних власників по закупівлях фонду під COVID-19. Думаю, ми і далі будемо впроваджувати такого роду елементи.
Але на даному етапі це не має перешкодити закупівлі засобів захисту. Тобто, якщо аудит потенційно може зупинити закупівлі масок, халатів і тому подібного, то спочатку потрібно провести закупівлі, а після починати аудит.
З офіційного вебсайту Мінфіну.