Як обліковувати сантехніку

29702
Автор
група експертів з бюджетного обліку об'єднаної редакції Експертус Головбух

Запитання

Бюджетна установа придбала умивальник і комплектуючі до нього: сифон, картридж, кріплення і змішувач. Чи потрібно обліковувати умивальник на субрахунку 1113 «Малоцінні необоротні матеріальні активи» і присвоювати інвентарний номер? Якщо ні, то на якому субрахунку обліковувати таку сантехніку?

Відповідь

Обліковувати сантехніку на субрахунку 1113 не потрібно. Пояснимо чому.

За класифікацією, наведеною у НП(с)БОДС 121, малоцінні необоротні матеріальні активи входять до складу інших основних засобів. Одиницею обліку основних засобів (ОЗ) є:

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;
  • відокремлений комплекс конструктивно з’єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс — певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролює установа (п. 1 розд. ІІ НП(с)БОДС 121).

Облік сантехніки на підприємстві

Як бачимо, сантехніка не відповідає цим вимогам. Адже вона фактично вмонтована в об’єкт обліку в складі ОЗ — будівлю і не може працювати окремо. Детальніше, що входить до складу будівлі, Мінфін роз’яснює в пункті 11 розділу ІІІ Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11

Інвентарним об’єктом є кожна окрема будівля. До її складу входять усі потрібні для експлуатації і розміщення всередині неї комунікації, зокрема і внутрішня мережа водогазопроводу і каналізації з усіма пристроями.

Тому сантехніку не потрібно визнавати окремим об’єктом обліку ОЗ. Більше того, заміна умивальника це поточний ремонт. Тож перш ніж його проводити потрібно скласти дефектний акт, у якому зазначити про потребу заміни умивальника та окремих складових із зазначенням обсягу робіт, кількості матеріалів. На його основі — локальний кошторис, у якому відобразити обсяги робіт, кількість матеріалів, що будуть використані під час ремонту, а також їх вартість. Якщо установа такий ремонт проведе власними силами, то керівник у наказі про проведення поточного ремонту будівлі має визначити працівників, які у ньому будуть задіяні, а також строк проведення ремонту.

До моменту монтажу умивальник і комплектуючі до нього є запасами, які потрібно обліковувати на субрахунку 1513 «Будівельні матеріали». Адже за вимогами Порядку застосування Плану рахунків, саме цей субрахунок призначений для обліку санітарно-технічних матеріалів, обладнання для санітарно-технічної систем, зокрема що потребує монтажу, а також комплекти запасних частин до такого обладнання.

Оформте внутрішнє переміщення цих запасів. Після монтажу сантехніку списуйте на видатки проведенням:

Д-т 8013, 8113 «Матеріальні витрати» та К-т 1513 «Будівельні матеріали»

Та підставою для такого списання буде акт, який підтверджуватиме виконання ремонтних робіт — заміну/монтаж сантехніки. Оскільки ці роботи проводили у приміщенні будівлі доцільно використати типову форму — Акт приймання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих основних засобів, форма якого затверджена наказом Мінфіну від 13.09.2016 № 818. Інформацію про основний засіб (будівлю, у якій проводився ремонт) відображаємо в акті із зазначенням назви об’єкта, інвентарного номера, первісної (переоціненої) вартості, а також вартості ремонту, із зазначенням переліку виконаних робіт, переліку матеріалів та їх кількості, що використали під час ремонту.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
170915

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44801

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83454

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
228