Оновлений довідник програмної класифікації для використання у 2020 році
Верховна Рада підтримала законопроєкт, який збільшить ефективність використання державних ресурсів та регулює застосування хмарних технологій. Законопроєкт розроблено Міністерством та Комітетом цифрової трансформації.

«Ми пропонуємо запровадити принцип Cloud First. Це дозволить знизити ризики корупції на закупівлі обладнання, зменшити витрати з бюджету та прискорити впровадження інновацій в органах влади, освіти, науки та інших сферах життя. Ухвалення закону в другому читанні стане поштовхом для більш ефективної взаємодії держави та суспільства»,
— зазначає Віцепрем’єр-міністр України — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Світовий досвід демонструє, що системи хмарних обчислень зменшують витрати на побудову та розширення державними установами власних потужностей. За даними журналу «The Economist», обсяги цифрової інформації зростають удесятеро кожні п’ять років. Тому для оброблення інформації самотужки органам влади та місцевого самоврядування необхідно періодично збільшувати кількість обчислювальних та людських ресурсів.
На думку співавтора законопроєкту, заступника голови Комітету цифрової трансформації Олександра Федієнка, законопроєкт про хмарні послуги визначає правила гри між органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, держпідприємствами та постачальниками хмарних послуг.
«Ухвалення законопроєкту дасть поштовх цифровізації держави та використанню прогресивних технологій. Дякую всім, хто взяв участь у розробленні законопроєктів та підтримав їх ухвалення в першому читанні. Ми продовжимо роботу над удосконаленням тексту законопроєкту до другого читання і надалі залучатимемо широку аудиторію фахівців до цього процесу»,
— коментує Олександр Федієнко.
Приміром, у Великій Британії використання хмарних технологій зменшило витрати на цифрові трансформації та інформаційні технології від 2012 до 2015 року на 3,56 млрд фунтів стерлінгів.
За інформацією Мінцифри
Програмна класифікація видатків — основа для правильного формулювання бюджетної програми. У статті пояснимо, як складати бюджетні програми у 2025 році, як визначати їх код та сформулювати назву.
Місцеві бюджети — це основа фінансової автономії громад. У 2025 році принципи формування доходів і видатків залишаються стратегічно важливими. У статті пояснюємо, з чого складаються доходи місцевих бюджетів, як відбувається розподіл коштів та на що саме спрямовують видатки
Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді