Фінмоніторинг: коли банк може заблокувати рахунок

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

НБУ навів перелік причин блокування клієнтських рахунків банками.

Всеукраїнська професійна сертифікація бухгалтерів — 2020

Фінмоніторинг: коли банк може заблокувати рахунок

Так, у числі ознак підозрілості - навіть наявність кількох карток у клієнта, його надмірне нервування чи бажання обслуговуватися лише у конкретного співробітника банка.

Крім того, за нормами НБУ підозрілими слід вважати операції, якщо клієнт:

  • не може зрозуміло пояснити, у чому полягає його ділова діяльність (характер діяльності);
  • не бажає або відмовляється надавати інформацію або надає сумнівну інформацію, яку важко перевірити;
  • має велику кількість рахунків або платіжних карток, потреба у яких не є зрозумілою або не відповідає його бізнес-потребам;
  • нервує без видимих причин або проявляє нетипову поведінку;
  • демонструє незвичну зацікавленість вимогами законодавства у сфері фінмоніторингу чи внутрішніх документів банку з цих питань;
  • демонструє незнання інформації, що стосується фінансових операцій за його власним рахунком, та/або не може пояснити їх зміст;
  • незвично та надмірно виправдовує або пояснює фінансову операцію, підкреслюючи відсутність будь-яких зв'язків із незаконною діяльністю тощо.

НЕ ПРОПУСТІТЬ Звіт про виконання державного замовлення: особливості

Також НБУ радить банкам вважати підозрілим операції, якщо:

  • фінансові операції за рахунком фізичної особи не відповідають ризик-профілю клієнта (зокрема віку, професії, доходам);
  • за рахунком клієнта - суб'єкта господарювання не сплачено жодних або сплачено в незначному розмірі обов'язкових платежів, які притаманні звичайній господарській діяльності (наприклад, платежі за оренду приміщень, сплата комунальних послуг, податків до бюджету);
  • є очевидні ознаки того, що інші особи контролюють проведення фінансової операції (клієнт читає все з нотаток або телефону чи інші особи стежать за клієнтом у приміщенні відділення або залишаючись ззовні) тощо.

За матеріалами з сайту НБУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Виправлення помилок поточного періоду

Виправлення помилок поточного періоду — завдання для бухгалтера, який також виправляє помилки у бухобліку та фінзвітності. Розглянемо способи та приклади виправлення помилок у фінзвітності
17069

Виправлення помилок у фінансовій звітності

Ніхто не застрахований від помилок. Тому навіть найдосвідченішому бухгалтеру доводиться їх виправляти. Про виправлення помилок у фінансовій звітності і поговоримо
54058

Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи 2025

Положення про бухгалтерську службу в 2025 році зазнало змін. У статті — актуальний бланк і пояснення від експерта про завдання, функціональні обов’язки та повноваження бухгалтерської служби бюджетної установи.
2541

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді