Експерти Групи з фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою») роз’яснили чи можна на період окремого виконання бюджету виплачувати зарплату в.о. старости за рахунок бюджетів рад, що приєдналися до місцевої ради.
Старостинський округ –– це одне або декілька сіл (селищ) на території об’єднаної громади, утвореної відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 № 157-VIII (далі –– Закон № 157-VIII) інтереси жителів яких представляє староста.
Староста є виборною посадовою особою місцевого самоврядування та членом виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за посадою (ст. 141 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР).
Обов’язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання (п 3 розділу IV «Прикінцеві положення» Закон № 157-VIII). Таким чином це посадова особа місцевого самоврядування ради ОТГ, а не сільських, селищних рад, що приєдналися. Посаду в.о. старости включено до загальної (штатної) чисельності апарату та персонального складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради ОТГ.
► Посадові оклади держслужбовців 2018
Оскільки в.о. старости входить до штатної чисельності ради ОТГ, то заробітну плату йому виплачують із бюджету ОТГ, а не за рахунок бюджетів рад, що приєднуються, оскільки він не в їхньому штаті.
Проте для забезпечення оплати праці в.о. старост, можна спрямувати трансферт до бюджету ОТГ із бюджетів цих рад у вигляді дотацій чи субвенцій і укладання договорів (ст. 93, 101 Бюджетного кодексу України). Законодавство дозволяє місцевим радам самостійно визначати вид міжбюджетного трансферту.
Експерт допоможе розібратися, коли, кому та як надавати компенсацію за невикористані відпустки. На прикладах розберемося в особливостях розрахунку компенсації за невикористані відпустки, її нарахуванні та оподаткуванні
Для встановлення єдиних правил і уникнення порушень з оплати праці працівникам, в установі потрібно затвердити локальний нормативний документ, тобто – положення про оплату праці.
Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
«Тобі догана! Будеш тепер без премії і матеріалки», – сказав керівник установи бухгалтерові. А все через те що бухгалтер вчасно не надав працівникам розрахункові листи про зарплату. Він захотів розібратися, чи правомірно його покарали. Сам не впорався, тож по допомогу звернувся до редакції. Чи справді через догану він втратить премію? Чи зможе отримати хоча б матеріалку? Експерт знає відповіді.
Матеріальна допомога, якої потребує працівник для вирішення соціально-побутових питань, має свої особливості надання та оподаткування. Після початку війни об’єктивних підстав для надання матеріальної допомоги, на жаль, побільшало