Як правильно визначити назви посад в органах місцевого самоврядування

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Фахівці Мінсоцполітики пояснили, як правильно визначати назви посад працівників ОМС та встановлювати їм посадові обов’язки.

До посад в органах місцевого самоврядування належать:

  • виборні посади, на які осіб обирає територіальна громада;
  • виборні посади, на які осіб обирає або затверджує відповідна рада;
  • посади, на які осіб призначає сільський, селищний, міський голова, голова районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Професійні назви посад визначає Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затверджений наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327 (далі — Класифікатор). Примітка 2 додатка В до Класифікатора передбачає можливість за потребою установи для внутрішнього використання розширити зазначену назву посади термінами та словами, які уточнюють місце роботи, роботи, що їх виконують, сферу діяльності.

Кваліфікаційні характеристики посад органів місцевого самоврядування передбачено у Випуску «Типові професійно-кваліфікаційні характеристики посадових осіб місцевого самоврядування», затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 29.12.2009 № 406.

Конкретний перелік посадових обов’язків встановлюють розроблені та затверджені роботодавцями посадові інструкції для працівників усіх категорій. Їх розробляють на основі типової кваліфікаційної характеристики з урахуванням конкретних завдань та обов'язків, функцій, прав, відповідальності працівників цих груп та особливостей штатного розпису підприємства, установи, організації.

Джерело: лист Мінсоцполітики від 04.08.2017 №2084/0/101-17/284

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
50911

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
22043

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
746

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52488

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69268

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді