Як обліковувати адміністративні послуги

Бюджетні установи надають адміністративні послуги — видають дозволи, ліцензії тощо. Чи вважати такі операції обмінними? Чи визнавати плату за послуги доходом? Про що мовчить діюча Типова кореспонденція субрахунків?

Адміністративну послугу мають право надавати тільки уповноважені суб’єкти відповідно до законодавства. Це орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їхні посадові особи, державний реєстратор, суб’єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги (далі — установа).

Відмінність адміністративної послуги від звичайної полягає у тому, що її надає установа, а кошти отримує бюджет. Так, кошти за надані адміністративні послуги не є доходом установи, адже їх сплачують до відповідного бюджету (пп. 2.1.2 розд. ІІ Стандарту 124).

До того ж, сама установа, яка надає адміністративні послуги, є органом, що контролює справляння цих надходжень бюджету. І тому вона зобов’язана відповідно до законодавства постійно контролювати:

  • правильність та своєчасність надходження до державного та місцевих бюджетів податків, зборів, платежів та інших доходів згідно з Переліком;
  • облік таких платежів у розрізі платників з метою забезпечення повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів (пп. 1 п. 2 Постанови № 106).

А що ж в обліку? Розглянемо далі.

Відповіді знайдете у статті

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік основних засобів 2024: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
304664

Актуальні бланки для інвентаризації

Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
171722

Акт звірки розрахунків: готовий зразок

Звіряти стан розрахунків з дебіторами – обов’язок установи. Та як зафіксувати результати звірки правильно? Пропонуємо готовий Акт звірки розрахунків – зразок.
33677

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді