Як обліковувати адміністративні послуги

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Бюджетні установи надають адміністративні послуги — видають дозволи, ліцензії тощо. Чи вважати такі операції обмінними? Чи визнавати плату за послуги доходом? Про що мовчить діюча Типова кореспонденція субрахунків?

Адміністративну послугу мають право надавати тільки уповноважені суб’єкти відповідно до законодавства. Це орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їхні посадові особи, державний реєстратор, суб’єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги (далі — установа).

Відмінність адміністративної послуги від звичайної полягає у тому, що її надає установа, а кошти отримує бюджет. Так, кошти за надані адміністративні послуги не є доходом установи, адже їх сплачують до відповідного бюджету (пп. 2.1.2 розд. ІІ Стандарту 124).

До того ж, сама установа, яка надає адміністративні послуги, є органом, що контролює справляння цих надходжень бюджету. І тому вона зобов’язана відповідно до законодавства постійно контролювати:

  • правильність та своєчасність надходження до державного та місцевих бюджетів податків, зборів, платежів та інших доходів згідно з Переліком;
  • облік таких платежів у розрізі платників з метою забезпечення повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів (пп. 1 п. 2 Постанови № 106).

А що ж в обліку? Розглянемо далі.

Відповіді знайдете у статті

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83359

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
186

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
186846

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
74230

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді