Як обліковувати адміністративні послуги

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Бюджетні установи надають адміністративні послуги — видають дозволи, ліцензії тощо. Чи вважати такі операції обмінними? Чи визнавати плату за послуги доходом? Про що мовчить діюча Типова кореспонденція субрахунків?

Адміністративну послугу мають право надавати тільки уповноважені суб’єкти відповідно до законодавства. Це орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їхні посадові особи, державний реєстратор, суб’єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги (далі — установа).

Відмінність адміністративної послуги від звичайної полягає у тому, що її надає установа, а кошти отримує бюджет. Так, кошти за надані адміністративні послуги не є доходом установи, адже їх сплачують до відповідного бюджету (пп. 2.1.2 розд. ІІ Стандарту 124).

До того ж, сама установа, яка надає адміністративні послуги, є органом, що контролює справляння цих надходжень бюджету. І тому вона зобов’язана відповідно до законодавства постійно контролювати:

  • правильність та своєчасність надходження до державного та місцевих бюджетів податків, зборів, платежів та інших доходів згідно з Переліком;
  • облік таких платежів у розрізі платників з метою забезпечення повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів (пп. 1 п. 2 Постанови № 106).

А що ж в обліку? Розглянемо далі.

Відповіді знайдете у статті

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як вести касові операції: практичні поради

Попри активне використання безготівкових розрахунків, касові операції залишаються актуальними для бюджетних установ. Розглянемо, як вести касу в 2025 році: які форми застосовувати, як правильно оприбутковувати готівку, які документи оформлювати та які граничні суми встановлені для розрахунків готівкою.
12655

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
67248

Типова кореспонденція субрахунків з переміщення активів

Типова кореспонденція субрахунків — це інструмент, що допомагає бухгалтерам бюджетної сфери відображати господарські операції в обліку згідно з нормативами. У консультації розберемо, як застосовувати типову кореспонденцію, які субрахунки використовуються для внутрішнього переміщення активів, передачі в оренду, безоплатної передачі тощо.
23719

Акти звірки взаєморозрахунків: зразок і правила заповнення

Щороку установи проводять інвентаризацію розрахунків, аби перевірити, чи правильно відображені в бухобліку дебіторська і кредиторська заборгованості. Інвентаризаційна комісія складає акти інвентаризації, та передумовою їх складання є акт звірки взаєморозрахунків. Розглянемо, що це за документ та як діяти, якщо знайшли розбіжності в обліку.
44453

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді