Примусове вилучення майна під час війни: прийняли закон з правками Президента

ВРУ ухвалила законопроєкт про примусове вилучення майна під час війни.

doc_004.jpg

✔ ЯК ПЕРЕДАТИ ДЕРЖМАЙНО НА ПОТРЕБИ ЗСУ

Верховна Рада України прийняла законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації деяких питань примусового відчуження та вилучення майна в умовах правового режиму воєнного стану» № 7605.

Нагадаємо, 31.08.2022 Президент України підготував пропозиції до цього законопроєкту.

Законопроєкт № 7605 передбачає зміни:

До Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» від 17.05.2012 № 4765-VI

  • Примусово відчужуватимуть або вилучатимуть на підставі рішення РНБО обладнання для оборонно-промислового комплексу, щодо якого існує ризик переривання його функціонування;
  • компенсацію за примусово відчужене майно в умовах воєнного стану з попереднім повним відшкодуванням його вартості до підписання акта виплатять коштом держбюджету впродовж п’яти наступних бюджетних періодів. Але за умови, що адреса, яку зазначили в акті про примусове відчуження чи вилучення майна, не на тимчасово окупованій території

До пункту 2-2 розділу V Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» від 10.11.2015 № 772-VIII

Доповнили новим підпунктом 3:

«У виняткових випадках, рухоме та нерухоме майно можуть бути передані в управління Національного агентства у разі дотримання сукупності таких умов: такі активи було примусово відчужено або вилучено відповідно до пункту 4 частини першої статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»; такі активи становлять обладнання, яке використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу; існує ризик переривання функціонування цілісного майнового комплексу або його частини, який використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу»

До статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII

Доповнили пунктом 47:

«Військові адміністрації населених пунктів здійснюватимуть повноваження із внесення пропозиції до Ради нацбезпеки, погодженої обласною військовою адміністрацією, щодо запровадження та здійснення примусового відчуження або вилучення обладнання для оборонно-промислового комплексу і щодо якого існує ризик переривання його функціонування»

До Закону України «Про Раду національної безпеки і оборони України» від 05.03.1998 № 183/98-ВР

РНБО ухвалюватиме рішення про примусове відчуження або вилучення обладнання для оборонно-промислового комплексу, щодо якого існує ризик переривання його функціонування

Президент запропонував вилучити із законопроєкту пункт 2 розділу II «Прикінцеві положення»:

У період дії воєнного стану в Україні та протягом одного року з дня його припинення або скасування реорганізація, корпоратизація державних унітарних комерційних підприємств, які перебувають у сфері управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, а також реорганізація центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, забороняється.

ВРУ схвалила пропозицію Президента.

За інформацією ВРУ

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Відшкодування комунальних послуг орендарями

Як розрахувати відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах? Скачайте Договір відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах.
33555

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1563

Реєстрація бюджетних зобов’язань: робочі ситуації

Реєстрація бюджетних зобов’язань: ➤ термін реєстрації ➤ підтвердні документи для реєстрації ➤ зразок заповнення реєстру бюджетних зобов’язань ➤ зразок заповнення реєстру бюджетних фінансових зобов’язань.
34628

Коди економічної класифікації видатків бюджету: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2024 року та їх застосування – у цьому огляді.
342686

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді