Примусове вилучення майна під час війни: прийняли закон з правками Президента

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

ВРУ ухвалила законопроєкт про примусове вилучення майна під час війни.

doc_004.jpg

✔ ЯК ПЕРЕДАТИ ДЕРЖМАЙНО НА ПОТРЕБИ ЗСУ

Верховна Рада України прийняла законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації деяких питань примусового відчуження та вилучення майна в умовах правового режиму воєнного стану» № 7605.

Нагадаємо, 31.08.2022 Президент України підготував пропозиції до цього законопроєкту.

Законопроєкт № 7605 передбачає зміни:

До Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» від 17.05.2012 № 4765-VI

  • Примусово відчужуватимуть або вилучатимуть на підставі рішення РНБО обладнання для оборонно-промислового комплексу, щодо якого існує ризик переривання його функціонування;
  • компенсацію за примусово відчужене майно в умовах воєнного стану з попереднім повним відшкодуванням його вартості до підписання акта виплатять коштом держбюджету впродовж п’яти наступних бюджетних періодів. Але за умови, що адреса, яку зазначили в акті про примусове відчуження чи вилучення майна, не на тимчасово окупованій території

До пункту 2-2 розділу V Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» від 10.11.2015 № 772-VIII

Доповнили новим підпунктом 3:

«У виняткових випадках, рухоме та нерухоме майно можуть бути передані в управління Національного агентства у разі дотримання сукупності таких умов: такі активи було примусово відчужено або вилучено відповідно до пункту 4 частини першої статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»; такі активи становлять обладнання, яке використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу; існує ризик переривання функціонування цілісного майнового комплексу або його частини, який використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу»

До статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII

Доповнили пунктом 47:

«Військові адміністрації населених пунктів здійснюватимуть повноваження із внесення пропозиції до Ради нацбезпеки, погодженої обласною військовою адміністрацією, щодо запровадження та здійснення примусового відчуження або вилучення обладнання для оборонно-промислового комплексу і щодо якого існує ризик переривання його функціонування»

До Закону України «Про Раду національної безпеки і оборони України» від 05.03.1998 № 183/98-ВР

РНБО ухвалюватиме рішення про примусове відчуження або вилучення обладнання для оборонно-промислового комплексу, щодо якого існує ризик переривання його функціонування

Президент запропонував вилучити із законопроєкту пункт 2 розділу II «Прикінцеві положення»:

У період дії воєнного стану в Україні та протягом одного року з дня його припинення або скасування реорганізація, корпоратизація державних унітарних комерційних підприємств, які перебувають у сфері управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, а також реорганізація центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, забороняється.

ВРУ схвалила пропозицію Президента.

За інформацією ВРУ

Розрахуйте відпускні без ризику — дивитися приклади

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Місцеві бюджети 2025: доходи та видатки

Місцеві бюджети — це основа фінансової автономії громад. У 2025 році принципи формування доходів і видатків залишаються стратегічно важливими. У статті пояснюємо, з чого складаються доходи місцевих бюджетів, як відбувається розподіл коштів та на що саме спрямовують видатки
42871

Як розпорядник бюджетних коштів відповідає за помилки одержувача

Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
22897

Витрати на освітню субвенцію у 2025 році

Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
9241

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
429814

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
183319

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді