У МОЗ оприлюднили інформацію, що розвінчує міфи про негативні наслідки від медичної реформи. Зокрема, про те, що після запланованих змін у галузі села залишаться без лікарів.
У МОЗ стверджують, що фельдшери у селах залишаться, саме вони забезпечать доступ до медичної допомоги у найвіддаленіших селах.
У 2018 році середня виплата на первинній ланці становитиме близько 370 грн на одного пацієнта, у 2019 — 450 грн.
У Мінінстерстві обіцяють пряме фінансування для сільських медзакладів. Кажуть, що річний дохід для практики, що обслуговуватиме 2000 пацієнтів, становитиме в 740 000 грн у 2018-му та 900 000 грн у 2019-му. Ці кошти витрачатимуть на оплату оренди, роботи лікаря, фельдшера та медсестри, прості витратні матеріали та часткове покриття аналізів.
Місцеве самоврядування з урахуванням децентралізації влади зможе подбати про підвищення якості життя лікаря. Наприклад, придбати житло для лікаря.
У МОЗ розповіли також про ухвалений Парламентом у першому читанні законопроект № 7117, який має стати підгрунтям для підвищення доступності та якості медичного обслуговування на селі. Він, зокрема, передбачає додаткове фінансування медицини в селах. Для цього з бюджету мають виділити біля 5 млрд грн за два роки.
Місцеві бюджети — це основа фінансової автономії громад. У 2025 році принципи формування доходів і видатків залишаються стратегічно важливими. У статті пояснюємо, з чого складаються доходи місцевих бюджетів, як відбувається розподіл коштів та на що саме спрямовують видатки
Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.