Реорганізація місцевого самоврядування: хто і коли припиняє свої повноваження

Прийнято Проєкт Закону № 3651-д. Механізм припинення повноважень сільських/селищних/міських голів, сільських/селищних/міських рад та їхніх виконавчих органів після — в огляді

Реорганізація місцевого самоврядування: хто і коли припиняє свої повноваження

17.11.2020 року депутати прийняли Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій № 3651-д (далі — Закон). Зокрема, Закон доповнив Прикінцеві та перехідні положення Закону про місцеве самоврядування пунктами 6-1 і 6-2, які урегульовують нагальні питання щодо місцевих органів влади.

☝️ Як добирати назви посад в ОМС

Як відбувається припинення повноважень сільських/селищних/міських голів, сільських/селищних/міських рад, їхніх виконавчих органів (пп. 1–3 п. 6-1 розд. V Закону про місцеве самоврядування)

Нормотворці встановили, що в день, коли набувають повноважень сільські/селищні/міські (далі — місцеві) ради, які обрала сформована територіальна громада(далі — ТГ), припиняють повноваження місцеві ради, місцеві голови, яких обрали розформовані ТГ5.

4 Територіальна громада, територію якої затвердив КМУ.
5 ТГ, території яких уключили до території сформованої територіальної громади.

Після того, як припинять повноваження ради, які розформовують6, їхні виконавчі комітети продовжують виконувати свої повноваження до затвердження новообраною радою7 персонального складу її виконавчого комітету. Протягом такого строку місцевий голова, якого обрала сформована ТГ, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу.

6 Сільські, селищні, міські ради, які обрали розформовані ТГ.
7 Сільська, селищна, міська рада, обрана сформованою ТГ.

Після припинення повноважень сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу ради, яку припиняють, відповідні функції одноособово виконуватиме місцевий голова, якого обрала сформована ТГ до затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету.

Перейти до інших змін до Закону про місцеве самовядування ➤➤➤

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг – це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами – у даному огляді.
3470

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2937

Як вести облік витрат із зарплати ОМС

Заробітна плата займає завжди суттєву частку у загальних витратах будь-якої бюджетної установи й органи місцевого самоврядування (ОМС) – не виняток. Як вести облік таких витрат, що до них належать, які правила їхнього нарахування, про виплату авансу та бухгалтерські проведення в ОМС – у даному огляді.
7238

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
4271

Облік та документальне оформлення передачі комунального майна ОМС

Комунальне майно має особливий правовий статус, знаходиться під управлінням ОМС та може передаватися рішенням місцевої ради на баланс інших комунальних закладів та комунальних підприємств. Як обліковувати таке майно, оформити документально його передачу – у цьому огляді.
24261

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді