Як продовжити виконання бюджетів районів, які ВРУ ліквідувала до закінчення бюджетного періоду

Як продовжити виконання бюджетів районів, які ВРУ ліквідувала до закінчення бюджетного періоду

17 листопада 2020 року депутати прийняли Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій № 3651-д. Документ вносить ряд змін до Закону про місцеве самовядування

Нормотворці встановили, що бюджети ліквідованих районів виконують окремо до закінчення бюджетного періоду. Однак райрада новоутвореного району може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, які прийняли райради ліквідованих районів.

До закінчення періоду окремого виконання бюджетів функції:

  • головних розпорядників/розпорядників бюджетних коштів районних бюджетів продовжують виконувати відповідні бюджетні установи в особі їхніх керівників;
  • місцевих/районних фінорганів — відповідні місцеві/районні фіноргани, які утворили до утворення та ліквідації районів.
Як правильно завершити бюджетний рік 2020

Залишки коштів, зокрема й боргових зобов’язань, які нявні на кінець бюджетного періоду на рахунках районних бюджетів ліквідованих районів, перераховують одночасно до районного бюджету новоутвореного району, бюджету ТГ. При цьому враховують:

  • цільове призначення таких коштів;
  • особливості розподілу нерухомого майна на підставі платіжних доручень за підписом голови райради новоутвореного району або уповноважених осіб1.

1 Голова комісії з реорганізації райради, яку припиняють, або керівник місцевого фіноргану, який утворили до утворення та ліквідації районів.

Якщо територію ліквідованого району включили до складу територій кількох новоутворених районів, залишки коштів, які не мають цільового призначення, перераховують до відповідних районних бюджетів:

  • пропорційно до чисельності наявного населення, яке станом на 01.01.2020 проживало на територіях, уключених до складу відповідних новоутворених районів;
  • на підставі платіжних доручень за підписом уповноважених осіб.

Залишки коштів розподіляють пропорційно розподілу зобов’язань, які виконують у порядку правонаступництва, та відображають у відповідному передавальному акті/розподільчому балансі.

Крім того, Закон доповнив пункт 10 розділу V Закону про місцеве самоврядування нормою, якою передбачив розподіл майна, що знаходиться у спільній власності ТГ району.

Закон установив, що правонаступник райради району, який ліквідувала ВРУ, після припинення відповідних райрад як ЮО, але не пізніше 01.07.2021, зобов’язаний передати у комунальну власність ТГ усі об’єкти спільної власності ТГ району, які знаходяться на території цих ТГ, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених БК.

Методрекомендації з покроковим алгоритмом процесу такої передачі майна спільній власності громади району має надати Мінрегіон.

Аналіз всіх ключових новацій Закону про місцеве самовядування ➤➤➤

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Державний бюджет 2025

Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт за № 12000 «Про Державний бюджет України на 2025 рік» враховуючи пропозиції комітету ВРУ з питань бюджету. Наразі документ готується на підпис. Після підписання главою держави та офіційного оприлюднення тексту закону, він набере чинності з 01.01.2025. У статті поговоримо про основні показники Держбюджету 2025.
287

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1574

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1501

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами – як заповнити

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок.
38722

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
5041

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді