Як продовжити виконання бюджетів районів, які ВРУ ліквідувала до закінчення бюджетного періоду

Як продовжити виконання бюджетів районів, які ВРУ ліквідувала до закінчення бюджетного періоду

17 листопада 2020 року депутати прийняли Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій № 3651-д. Документ вносить ряд змін до Закону про місцеве самовядування

Нормотворці встановили, що бюджети ліквідованих районів виконують окремо до закінчення бюджетного періоду. Однак райрада новоутвореного району може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, які прийняли райради ліквідованих районів.

До закінчення періоду окремого виконання бюджетів функції:

  • головних розпорядників/розпорядників бюджетних коштів районних бюджетів продовжують виконувати відповідні бюджетні установи в особі їхніх керівників;
  • місцевих/районних фінорганів — відповідні місцеві/районні фіноргани, які утворили до утворення та ліквідації районів.
Як правильно завершити бюджетний рік 2020

Залишки коштів, зокрема й боргових зобов’язань, які нявні на кінець бюджетного періоду на рахунках районних бюджетів ліквідованих районів, перераховують одночасно до районного бюджету новоутвореного району, бюджету ТГ. При цьому враховують:

  • цільове призначення таких коштів;
  • особливості розподілу нерухомого майна на підставі платіжних доручень за підписом голови райради новоутвореного району або уповноважених осіб1.

1 Голова комісії з реорганізації райради, яку припиняють, або керівник місцевого фіноргану, який утворили до утворення та ліквідації районів.

Якщо територію ліквідованого району включили до складу територій кількох новоутворених районів, залишки коштів, які не мають цільового призначення, перераховують до відповідних районних бюджетів:

  • пропорційно до чисельності наявного населення, яке станом на 01.01.2020 проживало на територіях, уключених до складу відповідних новоутворених районів;
  • на підставі платіжних доручень за підписом уповноважених осіб.

Залишки коштів розподіляють пропорційно розподілу зобов’язань, які виконують у порядку правонаступництва, та відображають у відповідному передавальному акті/розподільчому балансі.

Крім того, Закон доповнив пункт 10 розділу V Закону про місцеве самоврядування нормою, якою передбачив розподіл майна, що знаходиться у спільній власності ТГ району.

Закон установив, що правонаступник райради району, який ліквідувала ВРУ, після припинення відповідних райрад як ЮО, але не пізніше 01.07.2021, зобов’язаний передати у комунальну власність ТГ усі об’єкти спільної власності ТГ району, які знаходяться на території цих ТГ, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених БК.

Методрекомендації з покроковим алгоритмом процесу такої передачі майна спільній власності громади району має надати Мінрегіон.

Аналіз всіх ключових новацій Закону про місцеве самовядування ➤➤➤

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік внесків до статутного капіталу комунальних підприємств ОТГ

Облік внесків до статутного капіталу КП – що буде в обліку та фінансовій звітності, як обліковується вартість внеску на дату його здійснення та на дату балансу. Ці та інші питання – у даному огляді.
26379

Казначейське обслуговування бюджетників

Під час обслуговування місцевих бюджетів органи Казначейства діють за чітко встановленим порядком. Дотримуватися цього порядку мають і установи, якщо хочуть вчасно отримати кошти. Опишемо докладно всі складові казначейського обслуговування місцевих бюджетів.
13525

Реєстраційна картка учасника бюджетного процесу в ІАС «LOGICA» – заповнення з експертом

У консультації про заповнення електронної форми реєстраційної картки, яка використовується для реєстрації учасників бюджетного процесу. Розглянемо, хто і який розділ заповнює та як заповнити кожне поле форми.
1926

Як підготувати бюджетний запит на 2025 рік

Бюджетний запит – це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів – питання даного огляду.
26136

ІАС «LOGICA» методичні рекомендації

Впровадження інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів дозволило оперативно взаємодіяти Мінфіну, ДПС, Казначейству, ОМС та учасникам бюджетного процесу на місцевому рівні. Як і будь яка інша ІАС має свої правила реєстрації, перереєстрації, взаємодії її учасників. Розглянемо що таке ІАС «LOGICA», які правила встановлені щодо реєстрації та взаємодії користувачів та які НПА при цьому потрібно враховувати, які ІАС «LOGICA» рекомендації використовувати.
5259

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді