Уряд затвердив новий Порядок ведення військового обліку

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Кабінет Міністрів на своєму останньому засіданні в 2022 році змінив правила ведення військового обліку призовників, військово-зобов’язаних та резервістів.

військовий облік

Шпаргалка бухгалтера на 2023 рік

 

 

Затверджений Кабміном Порядок викладено на 100 сторінках та містить 32 додатки.

Новим порядком передбачено ведення військового обліку призовників, військовозобовʼязаних та резервістів державними органами, підприємствами, установами та організаціями за списками персонального обліку.

Військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів: 

  • для призовників — посвідчення про приписку до призовної дільниці;
  • для військовозобов’язаних — військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного;
  • для резервістів — військовий квиток.

Ключові положення Порядку про військовий облік

1. За новим Порядком, військовий облік поділяється на облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, з урахуванням обсягу та деталізації — на персонально-якісний, персонально-первинний та персональний:

  • персонально-первинний військовий облік передбачає облік відомостей стосовно призовників, військовозобов’язаних та резервістів за місцем їх проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці. У селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, ведення такого обліку покладається на виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.
  • персональний військовий облік передбачає облік відомостей щодо таких осіб за місцем їх роботи (служби) або навчання та покладається на керівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій.

2. В Порядку визначено кількість осіб, відповідальних за ведення військового обліку. В органах місцевого самоврядування за наявності на військовому обліку:

  • від 501 до 1000 призовників, військовозобов’язаних та резервістів — одна особа;
  • від 1001 до 2000 призовників, військовозобов’язаних та резервістів — дві особи, а на кожні наступні 1000 призовників, військовозобов’язаних та резервістів — по одній особі додатково.

В державних органах, на підприємствах, в установах та організаціях за наявності на військовому обліку:

  • від 501 до 2000 призовників, військовозобов’язаних та резервістів — одна особа;
  • від 2001 до 4000 призовників, військовозобов’язаних та резервістів — дві особи;
  • від 4001 до 7000 призовників, військовозобов’язаних та резервістів — три особи, а на кожні наступні від 1 до 3000 призовників, військовозобов’язаних та резервістів — по одній особі додатково.

За наявності на військовому обліку менше 500 призовників, військовозобов’язаних та резервістів обов’язки щодо ведення військового обліку покладаються на особу служби персоналу, якій встановлюється доплата в розмірі до 50 відсотків посадового окладу, а для державних службовців — в межах економії фонду оплати праці.

3. Посадові оклади працівників, відповідальних за ведення військового обліку, установлюються на рівні посадових окладів працівників служби персоналу, крім державних службовців.

При затверджені Порядку враховано пропозиції Національного агентства з питань державної служби України та Державної служби статистики України.

Також удосконалено окремі питання взаємодії територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки з органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями у питаннях організації та ведення військового обліку.

Нагадаємо, що стаття 210-1 КУпАП «Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачає штраф за перше порушення правил ведення військового обліку:

  • для громадян від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн. - 3 400 грн.);
  • для посадових осіб від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 грн. - 5 100 грн.).

За повторне порушення протягом року:

  • для громадян від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 грн. - 5 100 грн.);
  • для посадових осіб від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5 100 грн. - 8 500 грн.).

За інформацією постійного представника Кабміну в Верховній Раді Тараса Мельничука

🔢Утримуємо аліменти з працівника

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Звільнення працівника у 2025 році: порядок, документи, зразки

Розповідаємо про звільнення працівника у 2025 році. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт.
61042

Штатний розпис 2025: зразок, заповнення, зміни

Одним із основних документів бюджетної установи є штатний розпис. У статті допоможемо вам обрати форму штатного розпису та заповнити її без помилок. Поговоримо також про штатний розпис ЗДО, як їм внести зміни в штатний розпис
193645

Наказ про відрядження – всі зразки

Наказ на відрядження складають на особу, яку направляють для виконання роботи за кордон або в інший населений пункт. У статті - готові зразки наказів про відрядження або про його припинення.
198945

Призупинення дії трудового договору: що в Податковому розрахунку

Призупинення трудових відносин як альтернатива відпустці за власний рахунок з’явилася під час дії воєнного стану. Чи зазначати в Додатку Д5 реквізити наказу про призупинення дії трудового договору, як заповнити при цьому Додатки Д1 та 4ДФ, — дізнаєтеся з цього огляду
22050

Зразки наказів про звільнення

Треба наказ про звільнення? Скачайте готові зразки наказів про звільнення: типові формулювання для різних ситуацій — від звільнення за власним бажанням до скорочення штату.
974

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді